AB tworzy nową sieć franczyzową
Spółka dystrybutora zbuduje sieć detaliczną. Tym razem nie będzie związana z branżą IT.
Sieć o nazwie Wyspa Skarbów ma oferować zabawki i artykuły dziecięce. To produkty, których sprzedaż broadliner chce rozwijać w najbliższych latach. Projekt ruszył w maju br. Do końca 2015 r. sieć ma liczyć 60 sklepów. Ma być ściśle powiązana z Rekmanem – kupionym przez AB w 2013 r. dystrybutorem zabawek, co powinno wzmocnić tę część biznesu grupy. Wrocławska firma informuje o rosnącej aktywności na tym rynku – Rekman podpisał np. umowę dystrybucyjną z Mattelem, największym producentem zabawek na świecie (pod względem przychodów). Nawiązuje współpracę z dużymi sieciami handlowymi, uczestniczy w targach.
Według AB rozwój oferty zabawek jest związany z wyższymi średnimi marżami na tych produktach, niż na IT (są dwucyfrowe). Grzegorz Ochędzan, członek zarządu AB odpowiedzialny za finanse, nie ujawnił, jakie obroty grupa generuje w tym biznesie. Przyznał natomiast, że obecnie jest to niewielka część sprzedaży broadlinera, choć dynamicznie rośnie.
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.