CEO HP Inc.: kupujemy drukarki Samsunga dla partnerów
Szef HP Inc., Dion Weisler wyjaśnił, po co firma przejmie dział druku Samsunga. Podzielił się wizją przyszłości rynku.
Według CEO kupując dział druku Samsunga za 1,05 mld dol. HP Inc. 'na serio’ wchodzi na rynek kopiarek A3. Zauważył, że firma ma w nim mniej niż 5 proc. udziału, podczas gdy w przypadku drukarek A4 – ponad 40 proc. 'Postanowiliśmy to poprawić. Na razie nie mamy zróżnicowanych rozwiązań, które pozwoliłyby nam agresywnie przejmować rynek A3 wart 55 mld dol.’ – przyznał szef firmy na światowej konferencji partnerskiej w Bostonie.
Przekonywał partnerów, że zakup działu druku Samsunga to inwestycja w kanał sprzedaży. 'To nie tylko nasza akwizycja, lecz także wasza’ – zwrócił się do partnerów szef HP Inc. – 'To inwestycja w was’ – przekonywał.
CEO zauważył, że przejęcie następuje w czasie, gdy konkurencja jest 'rozproszona’: Dell i EMC scalają połączone organizacje, Lexmark został przejęty, Xerox dzieli się, a Lenovo zajmuje się poprawą swojego biznesu mobilnego i serwerowego.
Dion Weisler podzielił się prognozą rozwoju rynku. Według niego w ciągu następnych kilku lat spadnie wartość prostej sprzedaży, natomiast w przypadku usług nastąpi dwukrotny wzrost, a dla biznesów najważniejszych w transformacji – czterokrotny. Przykładem odpowiedzi na trendy są według niego usługi zarządzania drukiem, ale zmiany pójdą dalej. 'Idziemy w kierunku urządzeń jako usługi. W przyszłości wszystko będzie usługą’ – zapowiada CEO HP Inc.
Podobne aktualności
Polskie biura chcą kupować odnawiany sprzęt. Podają warunki
Dla 24 proc. polskich firm odnowiony sprzęt to produkt pierwszego wyboru, a 48 proc. rozważa taki zakup - według badania.
Samsung 10-krotnie zwiększył zysk
Poprawa koniunktury na rynku DRAM i NAND podbiła zyski koncernu.
Dołek na rynku urządzeń drukujących
5 największych producentów odnotowało spadek dostaw w IV kw. 2023 r.