Według CEO kupując dział druku Samsunga za 1,05 mld dol. HP Inc. 'na serio’ wchodzi na rynek kopiarek A3. Zauważył, że firma ma w nim mniej niż 5 proc. udziału, podczas gdy w przypadku drukarek A4 – ponad 40 proc. 'Postanowiliśmy to poprawić. Na razie nie mamy zróżnicowanych rozwiązań, które pozwoliłyby nam agresywnie przejmować rynek A3 wart 55 mld dol.’ – przyznał szef firmy na światowej konferencji partnerskiej w Bostonie.

Przekonywał partnerów, że zakup działu druku Samsunga to inwestycja w kanał sprzedaży. 'To nie tylko nasza akwizycja, lecz także wasza’ – zwrócił się do partnerów szef HP Inc. – 'To inwestycja w was’ – przekonywał.

CEO zauważył, że przejęcie następuje w czasie, gdy konkurencja jest 'rozproszona’: Dell i EMC scalają połączone organizacje, Lexmark został przejęty, Xerox dzieli się, a Lenovo zajmuje się poprawą swojego biznesu mobilnego i serwerowego.

Dion Weisler podzielił się prognozą rozwoju rynku. Według niego w ciągu następnych kilku lat spadnie wartość prostej sprzedaży, natomiast w przypadku usług nastąpi dwukrotny wzrost, a dla biznesów najważniejszych w transformacji – czterokrotny. Przykładem odpowiedzi na trendy są według niego usługi zarządzania drukiem, ale zmiany pójdą dalej. 'Idziemy w kierunku urządzeń jako usługi. W przyszłości wszystko będzie usługą’ – zapowiada CEO HP Inc.