Serwery IBM zintegrowane z ofertą Lenovo
Firma Lenovo zakończyła proces integracji oferty serwerów i innych rozwiązań kupionych od IBM-a. Od kwietnia br. resellerzy zapraszani są do udziału w nowym programie partnerskim.
W ramach zawartej przez firmy transakcji do oferty Lenovo trafiły wszystkie serwery z rodziny System x, serwery i przełączniki kasetowe BladeCenter i Flex System (nowe serwery kasetowe, produkowane już przez Lenovo, będą kompatybilne z obudowami dostarczanymi jeszcze przez IBM), zintegrowane systemy Flex bazujące na architekturze x86, serwery NeXtScale oraz iDataPlex i powiązane z nimi oprogramowanie. Formalnie przekazanie serwerowej oferty IBM-a do Lenovo nastąpiło 1 października 2014 r.
Rozwiązania przejęte od IBM-a dołączono do dotychczasowej oferty Lenovo dla firm – serwerów ThinkServer (wieżowych i stelażowych) oraz pamięci masowych. Będą pozycjonowane jako rozwiązania dla średnich i dużych przedsiębiorstw, natomiast oferowane do tej pory serwery Lenovo – jako ekonomiczne rozwiązanie głównie dla małych firm.
Resellerzy, którzy chcą sprzedawać wszystkie serwery z nowej oferty Lenovo, mogą liczyć na pełny zakres wsparcia dotyczącego tych urządzeń. Producent zapewnia zarówno szkolenia z serii New Product Training, jak i bardziej kameralne (dla małych grup partnerów) oraz indywidualne. Rozpoczęto już także kompleksowe działania marketingowe dotyczące nowej grupy produktów – podjęto m.in. szeroko zakrojone akcje informacyjne, rozbudowano stronę internetową, która zawiera bibliotekę z dokumentacją, oraz uruchomiono nowy program partnerski.
Trzy pytania do…
Mirosława Pisańca, SMB sales managera, Lenovo
CRN Czy i jak proces przejęcia biznesu serwerowego od IBM wpłynął na ciągłość sprzedaży tych urządzeń?
Mirosław Pisaniec Dla nas jednym z priorytetów był stały dostęp partnerów do urządzeń u dystrybutorów. Udało się zachować ciągłość dostaw, więc wszyscy dotychczasowi resellerzy IBM-a bez problemu mogli kontynuować biznes w tej przejściowej fazie. I, jeżeli tylko chcieli, automatycznie stali się resellerami serwerów Lenovo.
CRN W ofercie Lenovo serwery były już wcześniej i obejmował je program partnerski. Czy wraz z serwerami zostały przejęte od IBM-a także zasady tego programu?
Mirosław Pisaniec Przez chwilę obowiązywały dwa programy partnerskie, ale na początku drugiego kwartału nastąpiła ich unifikacja – nowy program funkcjonuje pod nazwą Lenovo One Channel i bazuje na dotychczasowym programie Lenovo Partner Network, który został rozszerzony i nieco zmodyfikowany. Obejmuje on zarówno komputery PC, jak i serwery z dotychczasowej linii Lenovo ThinkServer oraz nowej Lenovo System x. Do tego dochodzą rozwiązania pamięci masowych pochodzące od EMC i IBM-a. Resellerzy zarejestrowani w programie będą mogli sprzedawać wszystkie te urządzenia. Podobna unifikacja nastąpiła wewnątrz struktury organizacyjnej Lenovo – nie ma już osobnych zespołów odpowiedzialnych za linię ThinkServer i za System x. Jest za to podział na rozwiązania dla MSP i rynku enterprise.
CRN Obaj producenci mieli prawie rozłączne grupy dystrybutorów serwerów. Czy wiadomo już, które firmy finalnie zostaną dystrybutorami połączonej oferty serwerowej Lenovo?
Mirosław Pisaniec W tej chwili utrzymany jest stan sprzed połączenia: Tech Data ma w ofercie rozwiązania obu producentów, a dodatkowo dystrybutorami serwerów ThinkServer są firmy AB, ABC Data i Action, a System x – Arrow ECS, Avnet i RRC. Docelowo dystrybutorzy Lenovo będą mieli spójną ofertę serwerów i systemów pamięci masowych. Proces optymalizacji kanału dystrybucyjnego już się rozpoczął.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Lenovo.
Podobne artykuły
Program partnerski OVHcloud: droga do sukcesu w ekosystemie chmury
Wraz z ewolucją krajobrazu usług chmurowych zmieniają się także wyzwania i możliwości, które czekają na OVHcloud oraz jego partnerów w 2024 roku.
Top Partners Award: święto partnerów Lenovo!
Na dorocznej gali Lenovo uhonorowano wybitnych partnerów biznesowych producenta i podsumowano bardzo dobre wyniki uzyskane w 2023 r.
XVI Regaty Lenovo: żeglarskie święto branży IT
W XVI Regatach Lenovo frekwencja była rekordowa. W wydarzeniu uczestniczyło blisko tysiąc osób z branży, a w samych zawodach rywalizowało ponad 80 załóg. Doskonałej atmosferze sprzyjało wiele atrakcji, okazji do spotkań i wspólna zabawa.