Zaprezentowane
uczestnikom spotkania narzędzia w modelu cloud oraz rozwiązania wpisujące
się w trend Internetu rzeczy odzwierciedlają najważniejsze kierunki
rozwoju Comarchu. Odnosząc się do pytania o partnerów firmy
i możliwości wykorzystania przez nich koniunktury na nowe rozwiązania,
Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes i dyrektor działu systemów ERP (na zdj.
obok), stwierdził, że w dalszym rozwoju Comarchu resellerzy są wręcz
niezastąpieni.

– Mimo chmur, mobilnych urządzeń, Internetu rzeczy itp.
biznes robią ludzie z ludźmi i nic nie zastąpi bezpośredniego
kontaktu. Ktoś musi zaprezentować dane rozwiązanie klientowi, a po
sprzedaży potrzebne jest szkolenie lub integracja z innym systemem
działającym lokalnie w firmie kupującej albo w chmurze. Resellerzy
powinni obecnie w swojej ofercie
wyjść poza klasyczne usługi IT
i zaproponować dodatkowo usługi konsultingowe
– twierdzi Zbigniew
Rymarczyk.

Przykładowo, gdy klient
kupuje rozwiązanie do uruchomienia e-sklepu z chmury, reseller powinien mu
doradzić nie tylko, jak ten sklep skonfigurować, zmienić grafikę czy
przeszkolić użytkowników. Istotna byłaby także porada, jak skutecznie
wypromować sklep w wyszukiwarce Google przez pozycjonowanie naturalne
i płatne oraz jak korzystać z Google Analytics, które pozwala śledzić
działania konkurencji.

 
Nowości produktowe

Podczas konferencji integrator zaprezentował m.in.
wzbogacone o nowy interfejs narzędzie do backupu i współużytkowania
danych iBard24. Kolejna nowość to rozbudowana wersja platformy biznesowej
Comarch ERP Altum, oferowanej obecnie na rynku polskim oraz francuskim.
Planowane jest wprowadzenie jej także na rynek niemiecki. Odpowiedzią spółki na
trend polegający na upowszechnianiu się Internetu rzeczy jest aplikacja mobilna
„Wszystko”, obsługiwana przez urządzenie Comarch beacon. Rozwiązanie umożliwia
automatyczne kierowanie do odbiorców spersonalizowanej oferty w konkretnym
miejscu i czasie.

Produktem z zakresu Business Intelligence, dzięki
któremu analizy biznesowe będą miały – zdaniem prelegentów Comarchu
– szansę znalezienia szerszego grona odbiorców, zwłaszcza wśród firm
z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, jest Comarch BI Cloud.
Narzędzie dostępne w chmurze integratora umożliwia analizę danych
pochodzących z dowolnego systemu źródłowego z wykorzystaniem predefiniowanych
raportów. Oglądanie wyników raportów tworzonych przez Comarch BI Cloud ułatwia
nowe narzędzie raportowe, do którego dostęp uzyskuje się przez przeglądarkę
internetową z dowolnego urządzenia podłączonego do Internetu (smartfon,
tablet, laptop).

 

Za granicą też profity

Comarch zwiększył udziały
w rynku systemów do zarządzania przedsiębiorstwem (ERP), zamykając
pierwszy kwartał 2015 r. sprzedażą na poziomie 31,6 mln zł
(8 proc. wzrostu w porównaniu z analogicznym okresem roku
ubiegłego). Całkowita sprzedaż ERP, łącznie z produktami oferowanymi
w krajach niemieckojęzycznych DACH (Niemczech, Austrii i Szwajcarii),
wyniosła w tym okresie 62,9 mln zł (9 proc. wzrostu).
W 2015 r. polska spółka wprowadziła na rynek francuski
i niemiecki system Comarch ERP iFaktury24 dostępny wyłącznie
z chmury. Sprzedaż tego systemu w pierwszym kwartale 2015 r.
wzrosła o 200 proc.