Jeśli chodzi o drukarki, to na rynku konsumenckim
oczkiem w głowie producenta są urządzenia ze stałym zasilaniem
w atrament, czyli rozwiązaniem Ink Tank System. W porównaniu
z 2013 r. ich sprzedaż zwiększyła się o 80 proc. Zdaniem
przedstawicieli Epsona uzupełnianie drukarek dostarczanym w pojemnych
butelkach tuszem, który użytkownik samodzielnie wlewa do zintegrowanych
z urządzeniem zasobników, to rozwiązanie z jednej strony atrakcyjne
dla klientów (m.in. w kontekście ceny za wydruk), z drugiej korzystne
dla samego Epsona i resellerów. W zamyśle producenta eliminuje bowiem
stosowanie zamienników, oferowanych pod postacią kartridży. Vendor mocno
zredukował bazę konsumenckich drukarek, do których stosuje się kartridże, m.in.
właśnie ze względu na ogromną popularność wyrobów zamiennych.

Rok 2015 pod względem sprzedaży drukarek z ITS ma być
jeszcze lepszy. Zdaniem Krzysztofa Modrzewskiego, szefa sprzedaży w Polsce
i krajach bałtyckich, Epson ma argumenty, aby zachęcić resellerów do
jeszcze większego zaangażowania we współpracę z producentem.

– Zaryzykowałbym stwierdzenie, że marże, które
proponujemy, są na unikalnym poziomie. Będziemy też dużo inwestować
w działania marketingowe promujące drukarki z ITS i poszerzymy
ich portfolio
– zapowiada manager.

 

Nie tylko ITS

Jeśli
chodzi o sprzedaż drukarek atramentowych oraz skanerów dla biznesu
i sektora publicznego rok 2014 Epson również zalicza do bardzo udanych.
Wzrost wyniósł 70 proc. w porównaniu z 2013 r.
Przedstawiciele firmy są przekonani, że atrament jest przyszłością druku
biznesowego. Spośród propozycji z dziedziny druku dla przedsiębiorstw
szczególną uwagę zwracają rozwiązania WorkForce Pro i WorkForce Pro RIPS
(Replaceable Ink Pack System). Te ostatnie są przewidziane dla organizacji,
które drukują bardzo dużo dokumentów. Tusz do nich jest dostarczany
w opakowaniach o pojemności, która w wersji XXL starcza na
wydrukowanie nawet 75 tys. stron. WorkForce Pro RIPS będą dostępne za
pośrednictwem partnerów MPS, co w przypadku Epsona stanowi nowość.

 


We wszystkich krajach europejskich, gdzie to rozwiązanie zostało wprowadzone na
rynek, również w Polsce, jesteśmy na końcowym etapie rekrutowania
partnerów, którzy mogliby się tego podjąć –
powiedział Krzysztof Modrzewski, zapytany o to,
kiedy usługi MPS dotyczące WorkForce Pro z systemem RIPS będą oferowane
polskim klientom (wypowiedź z maja – przyp. red.).

Mówiąc o kryteriach rekrutacji, zaznaczył, że Epson nie
zamyka się na partnerów, którzy chcieliby dopiero zacząć działać
w obszarze MPS. Przedstawiciel producenta nie ukrywa jednak, że zależy mu
również na graczach doświadczonych w świadczeniu tego typu usług.

– Rzecz w tym, że to rynek bardzo poukładany. Jest
kilku vendorów, którzy działają w tym modelu biznesowym od lat i mają
swoich lojalnych partnerów. Mając jednak na uwadze mocne strony naszych
urządzeń, myślę, że uda nam się zachęcić do współpracy również doświadczone,
działające już na tym rynku firmy
– twierdzi Krzysztof Modrzewski.

 

Przybywa chętnych na projektory

Projektory to kolejna
grupa produktowa, na bazie której partnerzy Epsona mogą rozwijać biznes.
W sprzedaży projektorów dla kina domowego w 2014 r. Epson
odnotował 90-proc. wzrost. W bieżącym roku vendor chce się skoncentrować
na rozwiązaniach dla edukacji i firm, oferując im projektory
o krótkim i ultrakrótkim rzucie. Jednym z argumentów, które
zdaniem Epsona przemawiają za tymi urządzeniami, są niskie koszty utrzymania.

Andrzej Bieniek

Business Account Manager, Epson

Rośnie zainteresowanie
projektorami interaktywnymi w sektorze edukacyjnym i wśród klientów
biznesowych. Odbiorcy zauważają w nich użyteczne dla siebie funkcje. Poza
projekcją obrazu o wysokim natężeniu światła mogą zastąpić tablicę
interaktywną, sucho-ścieralną czy flipchart. Dzięki skomunikowaniu projektorów
Epson z innymi urządzeniami w biurze (np. tabletem, laptopem, smartfonem,
drukarką) można pracować w jednym środowisku czyli specyficznym ekosystemie.

Krzysztof Modrzewski

szef sprzedaży w Polsce i krajach bałtyckich, Epson

Coraz więcej producentów
drukarek mówi o druku atramentowym dla biznesu. Ten komunikat będzie coraz
skuteczniej oddziaływał na zarządzających przedsiębiorstwami. Oprócz edukacji
klientów wymianę rozwiązań w firmach na urządzenia atramentowe przyspieszyłyby
zmiany w przepisach dotyczących ochrony środowiska, np. jakości powietrza w
miejscu pracy czy zużycia energii. Gdy mówimy o firmie, która dysponuje całą
flotą urządzeń, różnice w kosztach utrzymania rozwiązań laserowych i
atramentowych mogą iść w setki tysięcy złotych w skali roku.

 

– Dzięki wykorzystanej w projektorach lampie E-Torl,
charakteryzującej się niskim zużyciem energii, użytkownik zaoszczędzi na
wydatkach
– argumentował Andrzej Bieniek, Business Account Manager
w Epsonie. – Lampy te charakteryzują się także długą żywotnością,
sięgającą 10 tys. godzin i ceną wynoszącą ok. 300 zł netto.

Resellerów i ich
klientów mają też przekonać wszechstronne możliwości wykorzystania projektorów
o krótkim i ultrakrótkim rzucie. Mogą one zastąpić inne urządzenia
(np. tablicę interaktywną), co jest szczególnie ważne dla sektora edukacyjnego
czy średniej wielkości biura. Tak jest w przypadku modeli EB-595Wi, EB-1430Wi.
Bezpłatne oprogramowanie Epson EasyMP zapewnia równoczesne wyświetlanie treści
z czterech źródeł. Aplikacja Epson iProjection umożliwia prezentowanie
obrazów i zdjęć bezpośrednio z telefonów komórkowych i tabletów.

Wspomniane projektory ze względu na nowoczesne funkcje
reprezentują tzw. wyższą półkę cenową. Producent przypomniał jednak, że ma
także w portfolio bardziej tradycyjne modele: EB03/X03/W03
– w cenach atrakcyjnych dla małego biznesu, szkół i konsumentów.
Uwagę użytkowników domowych zainteresowanych nowymi technologiami powinien
przyciągnąć projektor laserowy Epsona (model EH-LS 10000), który pojawi się na
rynku w bieżącym roku.

Nagrodzeni partnerzy Epsona

AB – Najlepszy Dystrybutor 2014

For Ever –za rozwój sprzedaży do sieci
detalicznych

JB Multimedia – za rozwój sprzedaży
drukarek ITS

Euro-net – za rozwój sprzedaży
projektorów dla użytkowników domowych

Mentor – za rozwój sprzedaży
projektorów dla biznesu i edukacji

Certus – za promocję i rozwój marki
Epson w zakresie rozwiązań biznesowych (drukarki i skanery)

Technika IT – za promocję i rozwój
marki Epson w sektorze publicznym (drukarki i skanery)

API – za rozwój sprzedaży drukarek
wielkoformatowych

Exorigo-Upos – za rozwój sprzedaży
produktów z grupy business systems dla sieci detalicznych