Misją firmy Aerohive jest zapewnianie łatwego dostępu do
sieci bezprzewodowych – w sposób, który nie będzie prowadził do
wzrostu złożoności systemu i wymagał kompromisów dotyczących
bezpieczeństwa, wydajności, niezawodności oraz kosztów. Z uwagi na to infrastruktura
opisywanej marki, oparta na chmurze obliczeniowej i zarządzaniu
tożsamością, potrafi się samoorganizować i dostosowywać do różnego rodzaju
usług. Oferuje m.in. unikatowe funkcjonalności Wi-Fi, połączenia VPN, routing
i switching. Platforma Aerohive umożliwia tworzenie innowacyjnych
aplikacji dla klientów z różnych sektorów gospodarki. Wśród nich są
rozwiązania dla stacjonarnych sklepów i galerii handlowych.

 

Handel tradycyjny jak… e-commerce

Ktoś, kto prowadzi sklep internetowy, ma łatwy dostęp do
statystyk związanych ze swoim serwisem online. Umożliwiają mu one zrozumienie
zachowania klientów, określenie ich lojalności, zmierzenie skuteczności akcji
promocyjnych, większy wpływ na wzrost zaangażowania kupujących itp. Ale co mają
począć właściciele tradycyjnych sklepów, którzy nie dysponują takimi
narzędziami?

Okazuje się, że
z pomocą przychodzą urządzenia mobilne wyposażone w łączność Wi-Fi,
których liczba błyskawicznie rośnie. Krótko mówiąc – smartfony czy
tablety, dzięki którym upowszechnia się e-commerce. Ludzi, którzy noszą przy
sobie mobilne urządzenia z aktywną łącznością Wi-Fi (ale niekoniecznie
połączone z siecią bezprzewodową), jest już na tyle dużo, by byli
statystycznie istotną częścią całej populacji. Dzięki temu można
w dokładny i anonimowy sposób badać zachowania klientów, wykrywając
obecność ich smartfonów z Wi-Fi.

 
Klient pod dyskretną obserwacją

Każdy układ radiowy Wi-Fi
wysyła co jakiś czas sygnał w poszukiwaniu znajdujących się w pobliżu
punktów dostępowych AP (patrz: schemat). AP produkcji Aerohive odczytuje ten
sygnał, anonimizuje unikalny adres MAC urządzenia i przesyła zaszyfrowane
dane do platformy chmurowej Euclid, gdzie są one przetwarzane. Euclid koreluje
różne czynniki, w tym siłę sygnału i częstotliwość ping, by określić
lokalizację telefonu – czy znajduje się on w sklepie, czy poza nim.
Następnie stosuje zaawansowane algorytmy analityczne, których wynikiem są
informacje przesłane przez bezpieczne połączenie HTTPS i prezentowane
klientowi w aplikacji do zarządzania siecią HiveManager.

HiveManager zawiera
darmowy, intuicyjny panel Euclid Analytics, dostarczający statystyki dotyczące
kupujących oraz ich zachowań. System zapewnia czytelne raporty o wydajności KPI
oraz moduł prognoz sprzedażowych, wspomaga wdrażanie i rozliczanie akcji marketingowych. Każdy
punkt dostępowy Wi-Fi z funkcją detekcji i analizy zainstalowany
w placówce handlowej czy usługowej jest swoistym barometrem. Takim,
z którego można jasno odczytać, czy biznes się rozwija czy kurczy,
i który podpowie, kiedy należy podjąć działania wspomagające (zobacz:
www.youtube.com/watch?v=ZS8lPu_mBLk).

Aerohive jako pierwsza
firma na świecie oferuje integrację infrastruktury Wi-Fi z coraz bardziej
popularnym rozwiązaniem iBeacon. Połączone z punktami dostępowymi małe
nadajniki wykorzystujące Bluetooth mogą wysyłać informacje do znajdujących się
w pobliżu ludzi ze smartfonami, np. o promocjach lub ułatwiające dotarcie
do poszukiwanych produktów.

Korzystający
z Aerohive właściciele sklepów mogą również użyć mediów społecznościowych
do zwiększania sprzedaży i zaangażowania klientów. Dzięki rozwiązaniu
Aerohive Social Login Portal sprzedawcy, zapewniając kupującym sieć Wi-Fi klasy
enterprise, mają jednocześnie dostęp do wartościowych informacji, które
umożliwiają im lepsze, spersonalizowane dotarcie do swoich klientów (zobacz: www.youtube.com/watch?v=x0hq5voKjwk).

Dodatkowe informacje:

tel. 12 262 55 99,
zyckopolska@zycko.com