Black Point: MPS w pudełku
Polski producent materiałów eksploatacyjnych rozwija ofertę MPS, która ma umożliwić resellerom łatwą zmianę formy współpracy z klientami biznesowymi.
Rynek druku dla przedsiębiorstw dąży w kierunku szeroko pojętych usług. Dla firm IT, które wciąż skupiają się na zwykłej sprzedaży materiałów eksploatacyjnych i drukarek, wcale nie oznacza to eliminacji z biznesu. Black Point, wprowadzając do oferty rozwiązania Managed Print Services, sprawia, że resellerzy niemal z marszu i bez obaw mogą zacząć działać w nowym obszarze, gdzie zamiast z niepewnego „przepychania pudełek” uzyskuje się stałe dochody z abonamentu.
Firmom IT zainteresowanym oferowaniem druku w abonamencie producent proponuje gotowe do odsprzedaży pakiety usług, dostosowane do potrzeb różnych klientów, zarówno pod względem zakresu, jak też długości trwania umowy. W bardziej rozbudowanej wersji pakiet zapewnia dostarczenie odbiorcy końcowemu drukarki, materiałów eksploatacyjnych, papieru, a także serwisu. Umowa abonamentowa może opiewać na 500 lub 2,5 tys. stron miesięcznie, a minimalny czas jej trwania wynosi 12 miesięcy. Od tych parametrów zależy stawka, jaką klient płaci za wydruk. Prosta sprzedaż zestandaryzowanego pakietu zwiąże klienta z resellerem – przynajmniej na czas trwania kontraktu, a zadowolony odbiorca zapewne go odnowi. Tu warto nadmienić, że producent zapewnia partnerom gotowe umowy, wymagające jedynie podpisów kontrahentów.
Rozszerzając ofertę na rynku druku w oparciu o propozycję Black Pointa, reseller nie musi specjalnie rozwijać swoich kompetencji, płacąc na przykład za szkolenia. Może zacząć ostrożnie i zaproponować firmie, którą obsługuje, najprostszy model usługowy. Polega on na monitorowaniu drukarki klienta w celu regularnego dostarczania mu materiałów eksploatacyjnych. O tym, że w maszynie kończy się toner, reseller jest informowany automatycznie mailem. Dostawę tonera może zlecić Black Pointowi, co jest szczególnie wygodne w przypadku większej liczby obsługiwanych w ten sposób firm. Narzędzia do monitowania reseller otrzymuje za darmo, pod warunkiem że oferuje klientom materiały eksploatacyjne marki Black Point.
Resellerom, którzy początkowo będą chcieli korzystać z pomocy producenta przy sprzedaży pakietu i finalizowaniu umowy z klientem, dostawca oferuje bezpłatne wsparcie swoich specjalistów. Jest także przygotowany do tego, aby szkolić firmy z branży IT, które zdecydują się dalej rozwijać w obszarze MPS.
MPS w Black Point: pięć razy tak
Tonery Black Point dla odbiorców biznesowych są produkowane w Polsce, ekologiczne, charakteryzują się wysoką jakością i zapewniają niski koszt wydruku strony.
Oferta usług MPS jest przystosowana do potrzeb polskich resellerów i ich klientów, a same rozwiązania są intuicyjne, dzięki czemu partnerzy mogą z marszu wchodzić w obszar usług druku.
Gotowe zaplecze do świadczenia usług MPS dzięki temu, że Black Point – oprócz własnych tonerów i tuszów – oferuje drukarki, które można zaproponować klientowi w ramach pakietu, a także system monitorowania wydrukowanych stron i poziomu zużycia tonera; przy czym ciężar obsługi klienta może spocząć na producencie.
Profesjonalne szkolenia sprzedażowe prowadzone są przez specjalistów producenta z myślą o resellerach, którzy chcą rozszerzać swoje kompetencje w obsłudze klientów biznesowych w zakresie druku.
Przejrzystość pakietowych opłat sprawia, że żadna ze stron kontraktu nie musi inwestować dodatkowych środków w nowy usługowy model współpracy.
Podobne artykuły
Druk punktem wyjścia do cyfryzacji biznesu
Drukarki i skanery mogą stanowić dobry punkt wyjścia do rozwoju szerszej oferty usług z zakresu automatyzacji procesów i zarządzania informacją.
HP TerraJet: wydajność oraz ekologia w jednym
Do oferty HP trafiły nowe urządzenia laserowe HP przeznaczone dla szybko rozwijających się małych i średnich firm. Nowa seria HP Color LaserJet z tonerem TerraJet zapewnia energooszczędne, skalowalne i wysokowydajne drukowanie w hybrydowych miejscach pracy.
Usługi Zarządzania Drukiem szansą dla integratorów
Integratorzy mogą pełnić szczególną rolę przy obsłudze klientów w zakresie wszystkich aspektów związanych z drukowaniem. W końcu to oni najlepiej znają ich środowisko IT, potrzeby biznesowe, a także zazwyczaj pełnią funkcję zaufanego doradcy. Oferta Brother umożliwia realizację takiego właśnie scenariusza.