Rozwiązania mobilne opracowane na bazie oferty Samsung
Business podnoszą na wyższy poziom bezpieczeństwo cyfrowe firmy i jej
danych. Mogą również znacznie poprawić produktywność przedsiębiorstwa, tj.
przyspieszyć i usprawnić procesy oraz przepływ informacji. Przekłada się
to na lepsze efekty działania i poprawę wyników, jak również na obniżkę
kosztów oraz ograniczenie ryzyka błędów. To zalety, wobec których żadna
organizacja nie pozostanie obojętna. Należy je podkreślać, prezentując klientom
możliwości rozwiązań Samsunga, i tak przygotować ofertę, aby wdrożenie
wiązało się ze wspomnianymi benefitami.

Zwłaszcza bezpieczeństwo jest kluczowe dla każdej
organizacji. Integrator albo reseller na pewno nie uniknie rozmowy na ten temat
z klientem. Z doświadczeń Samsunga i jego partnerów wynika, że
kwestia ta pojawi się już na początkowym etapie relacji z klientem. Warto
więc wcześniej przygotować się do rozmowy, bo od niej często zależy dalszy
postęp w negocjacjach. Dobrym pomysłem wydaje się prezentacja możliwości
Samsung Knox. System ten zapewnia integratorom szereg dodatkowych opcji
generowania przychodu i poszerzenia oferty o usługi związane
z zarządzaniem danymi (szerzej pisaliśmy o tym w CRN Polska,
nr 12/2015, „Samsung Knox: bezpieczeństwo na najwyższym poziomie”).

Zaletą, która na starcie
może ułatwić rozmowę o rozwiązaniach mobilnych w danej firmie, jest
fakt, że baza sprzętowa dla takich systemów istnieje w każdej organizacji.
Każdy wie, co to jest smartfon czy tablet, przez co łatwiej rozmawiać
o związanej z nimi ofercie niż w przypadku zaawansowanego
sprzętu, o którym słyszeli tylko profesjonaliści. Ponadto obecność
smartfonów oznacza, że organizacja lub jej pracownicy już ponieśli pewien
koszt.

– Należy
podkreślać, że dzięki temu część inwestycji w rozwiązanie mobilne firma ma
już za sobą. Klient powinien dostać jasny sygnał, że może lepiej wykorzystać
to, czym od dawna dysponuje –

zaznacza Paweł Marchelek, Director of Business Solutions w Samsungu.

Integrator, wdrażając systemy
mobilne, może zarobić na…

…zabezpieczeniach (marże z Samsung Knox),

…wdrożeniu, integracji i szkoleniach,

…serwisie,

…zarządzaniu rozwiązaniem mobilnym,

…sprzedaży sprzętu (jeśli jest taka potrzeba),

…możliwości zaoferowania klientowi kolejnych produktów
współpracujących z systemami mobilnymi.

 

Zadaniem integratora jest
przekonanie klienta, że poniesione już przez niego wydatki można, a nawet
trzeba przekuć na korzyści za pomocą rozwiązań koreańskiej marki. Warto
podkreślać, że dzięki temu firma uzyska dostęp do nowych możliwości, wcześniej
rzadko spotykanych na rynku małych i średnich przedsiębiorstw: zdalnej
komunikacji, mobilnego CRM-u
czy szyfrowania dokumentów przesyłanych za pośrednictwem smartfonów
i tabletów.

 

Mobilność rozwiąże
problemy klienta

Rozwiązania mobilne Samsunga mają zastosowanie w wielu
branżach. Przykładowo w handlu można wdrożyć oprogramowanie, które
udostępnia pracownikom informacje o produktach, a także podpowiada,
co jeszcze warto zaoferować klientom. Jak to działa? Załóżmy, że klient
w sklepie jest zainteresowany kurtką. Sprzedawca, uruchamiając odpowiednią
aplikację, uzyskuje wyczerpujące informacje o produkcie, a także
kontekstową podpowiedź, do czego jeszcze namówić kupującego (np. zaproponować
mu kurtkę w innym fasonie i pasujące do niej dodatki). Tak działający
system stanowi odpowiedź na istotny problem w retailu, który wynika
z mnogości towaru i jego częstej rotacji. Nic dziwnego, że wielu
pracowników nie jest w stanie zapamiętać szczegółów dotyczących wszystkich
produktów. Z kolei brak tego typu wiedzy ze strony ekspedientów zniechęca
klientów do kolejnych zakupów.

Rozwiązania mobilne
oparte na produktach Samsung można wdrażać we wszystkich
przedsiębiorstwach, które mają pracowników terenowych. Celem jest lepsza
organizacja pracy i usprawnienie komunikacji. Przykładem są różnego rodzaju
służby serwisowe (np. wodociągowe, gazowe, związane z telewizją kablową,
ale także serwisem sprzętu IT). Za pomocą odpowiedniego systemu
zarządzający może zlokalizować serwisanta. Wie też, jakie ma przy sobie części
zamienne. Jeśli przyjdzie zgłoszenie z okolicy, w której przebywa
pracownik serwisu, pracodawca może go skierować do najbliższego klienta,
zamiast wysyłać kogoś z dalszej lokalizacji. W takim wypadku
rozwiązanie mobilne ułatwia przedsiębiorcy działanie. Umożliwia szybsze
dotarcie do klienta, zmniejsza ilość pustych przebiegów oraz optymalizuje
liczbę zatrudnionych osób. Tym samym usprawnia wykonywanie zadań, a do
tego obniża koszty.

Kolejny przykład to
likwidatorzy szkód ubezpieczeniowych. Pracują najczęściej w terenie,
a ich praca polega na gromadzeniu informacji. W tym przypadku
najlepiej sprawdzi się smartfon czy tablet, za pomocą których można robić
zdjęcia odpowiedniej jakości i je opisywać, a także przesyłać pliki
do innej lokalizacji, np. baz danych (tak, aby trzeba było jak najmniej rzeczy
ponownie opisywać i przepisywać). W ten sposób użytkownik oszczędza
mnóstwo czasu i nie naraża się na pomyłki, które mogą sporo kosztować,
gdyby np. doszło do rozprawy sądowej.

Paweł Marchelek

Director of Business
Solutions w Samsungu

Wdrożenie systemów
mobilnych zapewniających bezpieczeństwo i usprawnienie pracy może być
punktem wyjścia do dalszego poszerzania oferty dla klienta. Na przykład
o monitoring, rozwiązania druku czy Smart Signage. W ten sposób
integrator może przywiązać do siebie klienta na lata i uzyskać stałe
źródło przychodów.

 

Inny pomysł to rozwiązanie dla korporacji taksówkowej, które
przyspiesza realizację zleceń. Można je powiązać z ofertą tabletów dla
kierowców. W tym przypadku plusem dla klienta, który należałoby
wyeksponować, jest szybkość reakcji na zgłoszenia.

 

Liczy się inwencja

Generalnie różnego rodzaju rozwiązania mobilne (zawsze powiązane
z zabezpieczeniami) warto proponować w przedsiębiorstwach, które mają
pracowników terenowych albo oddziały w różnych miejscach. W niejednej
firmie pracownik z błahego powodu musi jechać do centrali, aby coś
podpisać lub potwierdzić. Ewentualnie ktoś w centrali musi przepisywać
dane wysłane z terenu. Warto wtedy znaleźć rozwiązanie, które uwolni
załogę od tego typu bezproduktywnych działań. Wiele zależy od inwencji
integratora.

Dobrze jest patrzeć na
biznes klienta od strony wartości, które można mu zaoferować. Nawet jeśli
przychodzimy do przedsiębiorcy z konkretną ofertą czy też porozmawiać na
wcześniej umówiony temat, niekoniecznie trzeba się do tego ograniczać.
W miarę możliwości należy zapoznać się z funkcjonowaniem firmy (np.
jak realizowane są procesy, jak rozwiązano kwestię obiegu dokumentów,
a także jaki sprzęt stoi w pokojach), jej potrzebami
i problemami, a potem zastanowić się: „jak mogę je rozwiązać ofertą,
którą mam?”.

Jak wynika
z doświadczeń integratorów, warto mieć cały czas „oczy i uszy otwarte”.
Ciekawe obserwacje można poczynić, nawet czekając w biurze klienta. Jeśli
np. widzimy, że walają się tam stosy papierów, a sekretarka ma pełne ręce
roboty, można zasugerować rozwiązanie, dzięki któremu nie będzie musiała
przepisywać raportów przesyłanych do centrali firmy.

– Klient ma zaufanie do kogoś, kto
zna się na rozwiązaniach, a nie jest tylko sprzedawcą –

podkreśla Paweł Marchelek.

Wdrożenie należy poprzedzić audytem sprzętu. Gdy nie spełnia
wymagań niezbędnych do współpracy z systemami mobilnymi, warto
zaproponować sprzedaż nowoczesnych smartfonów albo tabletów. Należy przy tym
pamiętać, że w wielu korporacjach zakupami sprzętu do użytku służbowego
zajmuje się nie dział IT, lecz administracyjny.

Najważniejsze korzyści z wdrożenia rozwiązań mobilnych w firmie to…

…poprawa bezpieczeństwa danych i komunikacji,

…wzrost produktywności,

…zmniejszenie kosztów,

…ograniczenie ryzyka błędów.