Jednocześnie rośnie też popyt na desktopy i notebooki gamingowe, jednak obecnie to konsole są na prowadzeniu. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele. Przede wszystkim konsole są wygodne, a nowoczesne urządzenia zapewniają czerpanie przyjemności z rozgrywki przez długie lata. I to bez konieczności ciągłego inwestowania pieniędzy w zakup coraz mocniejszych kart graficznych czy bardziej wydajnych procesorów. Po prostu wystarczy kupić grę, uruchomić ją i już można zanurzyć się w wirtualnym świecie. Zmartwienia dotyczące tego, czy posiadany sprzęt w ogóle „udźwignie” najnowszy tytuł, nie wspominając już o rozgrywce przy maksymalnych ustawieniach, nie spędzają snu z powiek konsolowca, który doskonale wie, że jego maszyna da radę.

 

Jakość w doskonałej cenie

Nowoczesne konsole mają jednak znacznie więcej zalet. Jedną z ważniejszych jest cena.

Koszt komputera gamingowego wynosi średnio od 4 do 6 tys. zł, natomiast konsola z dodatkowymi akcesoriami, takimi jak np. profesjonalne słuchawki Turtle Beach, oznacza wydatek nie większy niż 2 tys. zł – mówi Robert Jaskółka, dyrektor Pionu Przetwarzania Obrazu i Rozrywki w ABC Data. – W tak niskiej cenie otrzymamy bardzo nowoczesny i uniwersalny sprzęt, który może z powodzeniem służyć także do odtwarzania muzyki, filmów, oglądania zdjęć i surfowania po sieci.

Warto też dodać, że konsole – w przeciwieństwie do pecetów – nieustannie tanieją. Przykładowo w 2000 r. PlayStation 2 kosztowało ok. 2,7 tys. zł, czyli dużo więcej, niż wynosiła w tamtym czasie średnia pensja krajowa brutto. Urządzenia Sony najnowszej generacji kosztowały po premierze w 2013 r. ok. 1,5 tys. zł, zaś średnia pensja kształtowała się wówczas na poziomie 3,65 tys. zł. To tylko jeden z wielu powodów, dla których warto, aby resellerzy zaczęli oferować swoim klientom konsole. Przede wszystkim stanowią one doskonałe uzupełnienie oferty sprzętu gamingowego, a co więcej, podobnie jak pecety, stają się obecnie standardowym elementem wyposażenia współczesnych gospodarstw domowych, gdzie funkcjonują równolegle z laptopami czy desktopami.

 
Innowacyjne rozwiązania

Konsole torowały sobie drogę do aktualnej popularności już od lat 70., ale boom na te produkty rozpoczął się wraz z pojawieniem się w sprzedaży Sony PlayStation 2, Microsoft Xbox oraz Nintendo Cube. Jak wiadomo nie od dziś, rynkowa konkurencja w naturalny sposób wymusza przyspieszony postęp technologiczny. W tym przypadku zaowocowało to wydaniem konsol siódmej generacji, co wiązało się ze wzbogaceniem dotychczasowych możliwości tych urządzeń o nieznane i niedostępne wcześniej elementy. Takie rozwiązania, jak Playstation Move, Microsoft Kinect oraz Nintendo Wii MotionPlus, umożliwiają użytkownikowi pełną interakcję z grą już nie tylko za pomocą pada (kontrolera), ale przy użyciu ludzkiego ciała. Od tego momentu sprzedaż konsol rozkwitła przede wszystkim ze względu na ich spektakularne możliwości, a także ogromną łatwość i wygodę obsługi.

Obecnie ABC Data ma w ofercie najnowsze generacje konsol obu kluczowych producentów, Sony i Microsoftu, czyli odpowiednio PlayStation 4 oraz Xbox One. Obie maszyny są niezwykle proste w obsłudze i oferują doskonałą grafikę (dzięki której gry wyglądają bardzo realistycznie), a także szereg ciekawych funkcji. Na przykład PS4 umożliwia granie w gry już w trakcie ich pobierania, z kolei konsola Microsoft – Xbox One – pozwala na streamowanie gry na komputer lub tablet z Windows 10. ABC Data dokłada starań, aby jej oferta w zakresie konsol była bardzo konkurencyjna, zarówno jeśli chodzi o ceny produktów, jak i wartość dodaną.

Warto zwrócić uwagę, że choć konsole znajdują nabywców w zasadzie przez cały rok, wzmożony popyt na nie występuje zwłaszcza w okresie Bożego Narodzenia, a także przy okazjach tradycyjnie związanych z zakupami prezentów, jak komunie czy Dzień Dziecka. Dlatego resellerzy już dziś powinni wzbogacić swoją ofertę o konsole, a także przeznaczone do nich gry oraz akcesoria gamingowe. Bo kupno konsoli bardzo często pociąga za sobą również zakup tych ostatnich, a to oznacza podwójną korzyść.