O tym, że taka współpraca
jest nie tylko możliwa, ale także konieczna, przekonuje eOpen
– integrator, który specjalizuje się w rozwiązaniach bazujących na
platformie
Office 365 i Microsoft Azure. Realizowane przez tę firmę wdrożenia dotyczą
najczęściej Exchange’a, Lynca oraz Yammera, które informatycy eOpen znają
wyjątkowo dobrze. Nic dziwnego, że coraz częściej działają na zlecenie innych
integratorów. Początkowo tego rodzaju podwykonawstwo zdarzało się sporadycznie.
Jednak z czasem eOpen zdobył zaufanie dotychczasowych konkurentów, którzy
zamiast szukać wolnych strzelców do realizacji zadań wykraczających poza
umiejętności własnych informatyków, wybrali współpracę z certyfikowanym
partnerem Microsoftu.

– Budowanie zespołów projektowych na potrzeby realizacji
dużych i złożonych projektów chmurowych nierzadko wymaga współdziałania
kilku podmiotów. Taka formuła współpracy znakomicie sprawdza się
w projektach, w których klienci oczekują unikalnej konfiguracji,
dostosowania do własnych potrzeb usług platformy Office 365 czy zaangażowania
w projekt inżynierów o specyficznych umiejętnościach –
wyjaśnia
Artur Kozłowski, prezes eOpen.

Rozmówca CRN Polska podkreśla, że nie ma mowy
o ewentualnym „podkupywaniu” klientów integratorom, którzy korzystają
z usług eOpen. Jak mówi, byłoby to niedopuszczalne z moralnego
i krótkowzroczne z biznesowego punktu widzenia. Dodaje, że branża
dostawców usług IT to wbrew pozorom dosyć wąska grupa firm i ludzi.
Nieczyste zagrania zostałyby bardzo szybko wychwycone i eOpen straciłby
swoją reputację, która w bieżącym roku została potwierdzona tytułem Partner
of the Year 2014 przyznanym przez Microsoft. Lepiej nawiązać długoletnią
współpracę z solidnym integratorem i w tym czasie realizować dla
niego kolejne projekty niż „ukraść” mu jednego klienta i stracić
reputację.

Dla formalności
podpisywane są jednak stosowne umowy, w tym także umowy poufności NDA

– podkreśla Artur Kozłowski.

Elektroniczne
otwarcie

Firma eOpen powstała
w 2009 r. Od samego początku wizja jej działalności była spójna
z nowym wówczas trendem, który pojawił się na rynku, a więc cloud
computingiem. Produkcyjna przygoda z chmurą Microsoft rozpoczęła się od
migracji poczty elektronicznej do Exchange online w firmie Budokrusz,
która jest krajowym liderem w produkcji betonu. Kluczową jednak rolę
w działalności eOpen odegrało wdrożenie usług wchodzących w skład
Office 365 w spółce Selena FM, która ma swoje przedstawicielstwa
w ponad 30 krajach na całym świecie. Od tego momentu rozpoczął się bardzo
dynamiczny rozwój eOpen. Specjalizacją integratora stały się migracje do
Exchange online ze wszelkich możliwych konkurencyjnych systemów pocztowych,
nawet tych bardzo egzotycznych. Z czasem firma rozwinęła kompetencje
w zakresie usług na platformie Windows Azure i StorSimple.
W eOpen zatrudnionych jest obecnie dziewięciu specjalistów IT na pełny
etat, w tym cztery osoby o statusie Microsoft Certified Trainer
(MCT).

 
Pionierzy w chmurze

eOpen to jeden z pierwszych integratorów w Polsce,
który zdecydował się obrać kurs na rozwiązania chmurowe. Firma wybrała najpierw
platformę Microsoftu pod nazwą Business Productivity Online Suite (BPOS). Był
wtedy 2010 rok i termin „cloud” dopiero zaczął się przebijać do
świadomości użytkowników. Już wtedy jednak zarząd eOpen uznał, że ten model
świadczenia usług sprawdzi się w przedsiębiorstwach z każdego
segmentu rynku, zarówno produkcyjnych, jak i usługowych. Z czasem
firma wyspecjalizowała się we wdrażaniu chmurowej poczty elektronicznej
(Exchange), systemów komunikacji bezpośredniej (Lync), systemów pracy grupowej
(Sharepoint) oraz w korporacyjnych mediach społecznościowych (Yammer).
Bardzo ważną część oferty eOpen stanowi Office 365.

Poza projektami dla firm integrator zrealizował szereg
wdrożeń dla podmiotów rządowych (urzędów miast i gmin, starostw
powiatowych, urzędów marszałkowskich), a także szkół, uczelni wyższych
oraz organizacji non profit. Spółka realizuje rocznie ok. 30 projektów różnej
wielkości. Stałą współpracą objętych jest ok. 80 podmiotów.

Dzięki wdrażaniu produktów Microsoft nasze przychody
zwiększyły się czterokrotnie
– podkreśla Artur Kozłowski.

 

Wdrożenia w Polsce i na świecie

Jakiś czas temu eOpen stał się bardziej znany uczestnikom
rynku IT dzięki wynikom rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe
2012 (najszybciej rozwijających się firm innowacyjnych). Integrator uplasował
się wówczas na szóstym miejscu tego prestiżowego zestawienia. W tym
okresie sprzedaż produktów chmurowych Microsoftu do sektora MSP rosła rocznie
o ponad 400 proc. Mimo słabej koniunktury na rynku
i wszechobecnego kryzysu, w 2013 roku integrator osiągnął równie dobre
wyniki (kolejny kilkukrotny wzrost sprzedaży). Dodatkowo eOpen nawiązał
współpracę z największymi klientami Microsoftu z sektora Enterprise
and Partners Group (EPG) zainteresowanymi przeniesieniem swoich usług do
chmury.

Jednym
z największych sukcesów eOpen było wdrożenie Office’a 365
oraz Windows Intune 2.0 w firmie Selena FM. Ten globalny producent
i dystrybutor chemii budowlanej prowadzi sprzedaż do ponad 70 krajów na
świecie i zarządza 30 własnymi spółkami w kilkunastu państwach (m.in.
Chinach, Niemczech, Turcji oraz USA). Z tego względu potrzebował on
profesjonalnego, jednolitego systemu komunikacji. Dzięki umowie z eOpen
Selenie FM udało się zwiększyć efektywność działań i obniżyć koszty
obsługi infrastruktury IT. To wdrożenie jest jednym z dowodów, że inni
integratorzy mogą zaufać eOpen i współpracować z nim przy najbardziej
nawet złożonych projektach dla szczególnie wymagających klientów.

Więcej na temat współpracy eOpen z innymi integratorami w rozmowie z
Arturem Kozłowskim. 

Materiał powstał we współpracy z
firmą eOpen.

eOpen rekomenduje Microsoft Office 365.