CRN Ubiegły rok był dla
was udany. W bieżącym również chcecie zwiększyć sprzedaż. W jaki
sposób?

Piotr
Baca
Poza standardową ofertą, do której będziemy wprowadzać coraz
więcej produktów, chcemy również rozwijać obszar usług. Przykładowo
w najbliższych miesiącach wypuścimy na rynek rozwiązanie „per click”
z naszą platformą do zarządzania.

 

CRN W osiągnięciu
dobrych wyników powinien pomóc nowy program partnerski dotyczący materiałów
eksploatacyjnych. Na czym polega?

Piotr
Baca
Partnerzy oferujący określone urządzenia laserowe klasy
biznesowej będą mogli proponować klientom końcowym wybrane, premiowane
materiały. Resellerzy zyskają możliwość generowania dodatkowych marż,
a klienci obniżą koszty druku. Rozwój funkcjonalności naszych urządzeń
ułatwia partnerom oferowanie nowych, niestandardowych usług.

 

CRN Na 2013 rok strategia
Brothera zakładała m.in. zwiększenie aktywności w sektorze MSP – przy
współpracy resellerów. Czy udało się ją zrealizować i za pomocą  jakich środków?

Piotr Baca Udało się. W ubiegłym
roku zatrudniliśmy nowych pracowników do obsługi klientów z tego sektora,
co pozwoliło nam wejść w kolejny obszar rynku. Ponadto nasze działania
adresowane do partnerów obejmowały standardowe wsparcie (w tym szkolenia),
jak również wprowadzenie programu demonstracyjnego dotyczącego naszych urządzeń
i wspomnianego już programu związanego z eksploatacją. Ruszyliśmy
także z akcjami skierowanymi do klienta końcowego. Zaaranżowaliśmy
kampanię „Innowacja Druku w Firmie”, adresowaną do klientów z sektora
MSP. Dzięki niej nabywcy naszych atramentowych urządzeń wielofunkcyjnych mogli
odbierać część kwoty wydanej na ich zakup. Akcja przyniosła pożądane efekty,
dlatego już na początku tego roku wyszliśmy z podobną inicjatywą dla
małych i średnich firm – tym razem dla nabywców monochromatycznych
urządzeń laserowych Brother. W kwietniu wprowadzamy kolejny program, który
powinien jeszcze bardziej zmotywować partnerów do działania.

 

CRN Czy MSP są
zainteresowane kompatybilnością z chmurą i rozwiązaniami mobilnymi
w zakresie druku?

Piotr
Baca
Zainteresowanie chmurą i rozwiązaniami mobilnymi wśród
małych i średnich firm cały czas rośnie. Rozwiązania te umożliwiają
optymalizację obiegu informacji i obniżenie kosztów. Z naszych
obserwacji wynika, że małe i średnie firmy zwracają szczególną uwagę na
bezpieczeństwo rozwiązań chmurowych. W ofercie mamy urządzenia umożliwiające
integrację z usługami chmurowymi i webowymi. Zamierzamy również
wprowadzić usługi zarządzania drukiem w modelu cloud.

 

CRN Jakie obecnie usługi
mogą oferować resellerzy współpracujący z firmą Brother?

Piotr Baca
Chcemy oferować resellerom komplet urządzeń do druku i do pracy
z dokumentami. Zatem nie tylko drukarki i urządzenia wielofunkcyjne,
ale również skanery przenośne i drukarki mobilne oraz oprogramowanie
B-guard do zarządzania procesami druku w biurze. Oferujemy również
możliwość serwisowania naszego sprzętu. To umożliwia generowanie dodatkowych
zysków. Do tego dochodzą usługi „per click”, które będą oferowane tylko we
współpracy z partnerami. To bardzo atrakcyjna oferta dla kanału.

 

CRN Które trendy na rynku
druku są szczególnie ważne z waszego punktu widzenia?

Piotr
Baca
Sprzedaż całych rozwiązań i kompleksowa obsługa klienta
w zakresie druku i zarządzania nim. Nasze urządzenia stanowią element
tej strategii. Uzupełniać je będziemy usługami i rozwiązaniami
systemowymi.

 

CRN Jakie cechy
urządzenia drukującego liczą się obecnie najbardziej dla odbiorców domowych,
a jakie dla firmowych?

Piotr
Baca
Użytkownicy domowi zwracają dużą uwagę na dokładność
i estetykę wydruków, zaś firmy i instytucje na wydajność urządzeń.
Dla obu grup liczą się oczywiście niskie koszty druku. Warto uświadamiać
użytkowników, że są metody, aby je optymalizować.

 

CRN Czy partnerzy
Brothera w 2014 roku mogą liczyć na większe wsparcie marketingowe?

Piotr
Baca
Zamierzamy wspierać naszych
partnerów w jeszcze większym stopniu niż w poprzednim roku.
Rozpoczynamy cykl szkoleń dla kanału partnerskiego i zorganizujemy
spotkanie Dealer Day. Poza tym wprowadzimy wspomniany już Program Usług
Zarządzania Drukiem, który umożliwi partnerom generowanie dodatkowych marż. Do
tego będziemy im oferować wsparcie indywidualne.