Nowe wersje mają usprawnić współpracę pomiędzy sprzedażą i marketingiem, w tym przygotowywanie kampanii dla klientów. Stworzone w tym celu narzędzie Sales Collaboration Panel pozwoli na dostęp do kalendarzy i kampanii marketingowych, a także umożliwi pracownikom działu sprzedaży kooperację z marketingiem w zakresie planowania i realizacji kampanii. Osobom z marketingu powinno natomiast pomóc w lepszym planowaniu i koordynowaniu działań, jak również śledzeniu ich wyników.

Według zapowiedzi Microsoftu nowy Dynamics CRM ma lepiej współpracować z innymi produktami koncernu, jak Office 365, Power BI for Office 365, Yammer, Lync, Skype, SharePoint.

Microsoft Dynamics CRM 2015 będzie dostępny zarówno w modelu on-premise, jak i w chmurze.

W Microsoft Dynamics Marketing wprowadzono nowy Panel Współpracy Sprzedażowej (Sales Collaboration Panel), który pozwala handlowcom brać udział w przygotowaniu kampanii marketingowych oraz w doborze grupy docelowej. Narzędzie ma usprawnić proces tworzenia kampanii. Pomóc powinny takie funkcje jak graficzne edytowanie wiadomości e-mail, testy A/B, zintegrowane oferty i procesy akceptacji (approval workflows). Poszerzono funkcjonalność procesów sprzedażowych (Guided Sales Processes).

Jak zauważył Ray Wang, główny analityk, założyciel i prezes Constellation Research, innowacje w systemach CRM Microsoftu są odpowiedzią na potrzeby biznesu.
– Zacieranie granic pomiędzy sprzedażą i marketingiem jest niezbędne, aby podnieść jakość obsługi klientów. Organizacje potrzebują narzędzi umożliwiających śledzenie interakcji z konsumentami, począwszy od marketingu, a skończywszy na sprzedaży – twierdzi analityk.