Urządzenia wykorzystują oprogramowanie o nazwie Audience Measurement. Dzięki wybudowanej w monitor kamerze można policzyć, ile osób jest zainteresowanych wyświetlanymi na ekranie treściami. Z odległości co najmniej 5 metrów aplikacja rozpoznaje np. płeć widza i odpowiednio dopasowuje do niej wyświetlane reklamy i informacje. Zapisuje również ile czasu ktoś spędził przed ekranem. Kamera może analizować wymienione dane w ujęciu godzinowym, dniowym, tygodniowym i miesięcznym. Wszystkie są zapisywane na serwerze MagicInfo. Kamera działa w oparciu o ten system opracowany przez Samsunga, który służy do zarządzania treściami wyświetlanymi na ekranach wielkoformatowych (LFD). Instaluje się go bezpośrednio na monitorze za pomocą taśmy ze specjalnym rzepem, co chroni ją przed upadkiem albo rozbiciem.

System nie przechowuje informacji o konkretnych odbiorcach, co pozwala uniknąć problemów z GIODO. Czas instalacji według Samsunga to 2 do 3 godzin. Koszt wdrożenia zależy od projektu.