Nie wiadomo, kiedy znowu ruszy sprzedaż Galaxy Note 7. Samsung poinformował, że przygotowanie wymiany zajmie około 2 tygodni. Smartfon wszedł na rynek 19 sierpnia, była to jedna z najważniejszych i najbardziej oczekiwanych mobilnych premier koreańskiej marki w tym roku. Wkrótce potem pojawiły się doniesienia o przegrzewaniu się akumulatora, a nawet ryzyku pożaru. Koreańska agencja Yonhap, która wcześniej informowała o możliwości wycofania Note 7, twierdzi, że koncern decyduje się na to, bo nie chce rozczarować klientów w kluczowej sprawie bezpieczeństwa. Jak zauważa analityk IDC, firma powinna to zrobić, bo ostatnie, czego potrzebuje, to być kojarzoną z eksplodującymi bateriami. Według informatora Yonhap jednak tylko 0,1 proc. dotąd sprzedanych Note 7 może mieć wadę.

W ocenie Credit Suisse zawieszenie sprzedaży i wymiana Galaxy Note 7 zmniejszy zysk operacyjny Samsunga o 1,34 mld dol. Jest to ok. 5 proc. zysku operacyjnego korporacji prognozowanego na cały 2016 r. Dla porównania w II kw. br. zysk działu mobilnego Samsunga wyniósł 3,33 mld dol.

 

AKTUALIZACJA (2.09)

Polski oddział Samsung Electronics przesłał nam oświadczenie w sprawie wymiany Galaxy Note 7

’Samsung uznaje dostarczanie produktów najwyższej jakości za priorytet, a każdy odnotowany przez naszych klientów incydent, traktujemy niezwykle poważnie. W odpowiedzi na ostatnie doniesienia związane z Note 7, przeprowadziliśmy drobiazgowe dochodzenie,  które wykazało problemy z baterią.

Jak do tej pory (stan na 1 września 2016 r.) globalnie odnotowaliśmy 35 tego typu przypadków. Obecnie prowadzimy wnikliwą inspekcję wraz z naszymi dostawcami, aby zidentyfikować wszystkie potencjalnie uszkodzone baterie. Ze względu na to, że bezpieczeństwo naszych klientów jest dla nas najwyższym priorytetem, wstrzymaliśmy sprzedaż modelu Note 7.

Klientów, którzy zakupili Note 7 w Polsce prosimy o kontakt z autoryzowanym serwisem telefonów Samsung, (pełen wykaz serwisów znajduje się na stronie www.samsung.pl) bądź kontakt z infolinią pod numerem telefonu 0.801.672.678 bądź +48 22 607 93 33. Urządzenia zostaną poddane gruntownej weryfikacji i zwrócone ze sprawdzoną baterią bądź klient otrzyma nowy egzemplarz w przypadku zidentyfikowania wady. Cały proces może zająć do kilku tygodni.

Zdajemy sobie sprawę z niedogodności jakie niesie za sobą ta sytuacja, ale chcemy być pewni, że Samsung dostarcza swoim klientom produkty najwyższej jakości. Bardzo blisko współpracujemy z naszymi partnerami, aby mieć pewność, że proces wymiany urządzeń będzie tak wygodny i efektywny jak to tylko możliwe.’