Szacunek oparto na założeniu, że średni koszt naprawy to 250 zł, z czego wynikałoby, że w ub.r. doszło do 6 mln napraw. Jak podaje szef spółki ITC, Artur Sikorski, która oferuje usługę serwisową iMe, 90 proc. problemów, z którymi zgłaszają się firmy, to prozaiczne kwestie, od problemów z podłączeniem drukarki czy innego urządzenia peryferyjnego po konfigurację poczty czy odzyskanie hasła. – Problemy duże, tzw. krytyczne w przypadku firm, stanowią niewielki procent dziennych operacji – mówi Artur Sikorski.

Według niego iMe działa w ten sposób, iż umożliwia zdalne rozwiązanie problemów – dzięki oprogramowaniu serwisant może uzyskać do dostęp do komputera i usunąć usterki, dodatkowo instruując użytkownika, jak sobie radzić ze sprzętem w przyszłości. Dla użytkowników ważna jest szybkość rozwiązanie problemu – zajmuje to ok. 12 min. 

– Pracujemy na bazie algorytmów, które pilnują tego, co się dzieje, i wszelkie rzeczy, które mogą wykraczać poza margines, są z automatu zgłaszane jako alerty, które następnie są każdorazowo weryfikowane – wyjaśnia sposób działania serwisu Artur Sikorski.

Rośnie także zapotrzebowanie na konsultacje IT. Chodzi o fachowców dostępnych całą dobę, którzy pomagają użytkownikom w razie kłopotów technicznych czy ataku wirusów.