Według Contextu wartość sprzedaży notebooków w porównaniu z 2009 r. zwiększyła się o 3,1 proc. Miniony rok do udanych z pewnością może zaliczyć Asus – producent miał 31,4 proc. udziału w polskim rynku (ilościowo), a drugie w kolejności HP – 16,8 proc. (dla porównania w 2009 r. udział Asusa wynosił 25,6 proc., a HP – 23,3 proc.). Na trzecim i czwartym miejscu były Toshiba (15,6 proc.) oraz Acer (12,6 proc.). W odniesieniu do 2009 r. obie marki zmniejszyły swój udział o kilka punktów procentowych. Spory wzrost odnotował natomiast piąty w rankingu Samsung – w 2009 r. miał 2,3 proc. polskiego rynku notebooków, a w 2010 r. – 8,3 proc., wyprzedzając Lenovo (6,1 proc.).

Dane nie obejmują sprzedaży netbooków, pochodzą od dystrybutorów współpracujących z Contextem.