Co polskie firmy sądzą o zakupach grupowych
Ponad 60 proc. przedsiębiorców jest przekonana, że promowanie firmy za pomocą zakupów grupowych może im przynieść wielkie korzyści. Jednak wielu zniechęcają prowizje pośredników i konieczność udzielania rabatów – wynika z badania przeprowadzonego przez Firmy.net.
W opinii 45 proc. badanych jedynym powodem, dla którego ich przedsiębiorstwo nie oferuje usług czy towarów w serwisach zakupów grupowych, jest fakt, że profil działalności nie pasuje do takiej formy promocji. W drugiej kolejności ankietowanych odstraszają wysokie prowizje (prawie 33 proc.). Podobna liczba osób wskazała na konieczność udzielenia wysokich rabatów. Największa grupa (prawie 39 proc.) może zaoferować najniższe upusty (5-10 proc.). Nieco mniej przedsiębiorców (29 proc.) jest gotowych obniżyć ceny o 11-30 proc., a 10 proc. zadeklarowało, że udzieli rabatu w wysokości 31-50 proc. (takie wielkości są preferowane przez portale zakupów grupowych).
W badaniu przeprowadzonym w dniach 19 – 23 października 2011 wzięło udział 3177 przedsiębiorstw zarejestrowanych na portalu Firmy.net.
Podobne aktualności
W „dobrą zmianę” wierzy 19,2 proc. małych firm
W drobnym biznesie wciąż dominują kiepskie nastroje. Blisko 60 proc. mikro- i małych firm nie wierzy, że nowy rząd poprawi warunki prowadzenia biznesu w Polsce – wynika z badania Instytutu Badań i Analiz OSB oraz portalu Firmy.net.
Zatrudnienie w małych firmach: najlepsza sytuacja od trzech lat
W bieżącym półroczu plany dotyczące zwiększania zatrudnienia ma 13,3 proc. mikro- i małych firm. Tendencja wzrostu zatrudnienia wystąpi w całej Polsce oprócz województwa świętokrzyskiego, warmińsko-mazurskiego i podlaskiego. Tak dobrze nie było od trzech lat.
Będą zmiany w ewidencji gospodarczej
Przedsiębiorca rejestrowany w CEIDG będzie musiał podać dane, które ułatwią znalezienie go przez wierzycieli.