Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Niedziela, 21 grudnia 2014
Narzędzia osobiste
Sekcje

Listopad lepszy niż grudzień

Context: Asus liderem rynku notebooków w IV kwartale

W IV kw. 2011 r. polscy klienci kupili 408 tys. notebooków – ustalił Context na podstawie danych od dystrybutorów. Wzrost w porównaniu z IV kw. 2010 r. wyniósł 25,5 proc.

Sprzęt Asusa cieszył się największą popularnością
Sprzęt Asusa cieszył się największą popularnością

Według Contextu wzrost z punktu widzenia przychodów dostawców w IV kw. 2011 r. był nieco niższy niż w przypadku sprzedaży w sztukach i wyniósł 17,1 proc. rok do roku. Okazało się, że okres przedświąteczny nie był najlepszy w całym kwartale – w grudniu 2011 r. ilość sprzedanych notebooków była mniejsza o 10,1 proc. w porównaniu z listopadem 2011 r. Jednak w odniesieniu do grudnia 2010 r.  zwiększyła się o 20,8 proc. (przychody – o 6,2 proc.).

Ponad jedną czwartą udziału w polskim rynku miał Asus, który podobnie jak w IV kw. 2010 r. był liderem sprzedaży, choć nieco stracił na rzecz konkurentów. Poprawili się Lenovo i Samsung.

 

 

 

Sprzedaż notebooków w IV kw. 2011 r. 

 

Producent

IV kw. 2010 r.

IV kw. 2011 r.

Asus

31.30%

26.00%

HP

15.40%

15.10%

Acer

15.10%

12.60%

Toshiba

12.70%

10.50%

Lenovo

6.10%

10.50%

Samsung

7.20%

10.00%

Packard Bell

1.70%

1.50%

 Udziały ilościowe. Źródło: Context



 

Przytoczone dane nie obejmują sprzedaży netbooków, Pochodzą z panela dystrybucyjnego Contextu.

 

Polecamy:
Oceń:
0

Komentarze do artykułu: 0

Eptimo - nowy ...
tgolebiowski
Eptimo - nowy ...
IV Zlot Motocyklow...
dgutkowska_crn
IV Zlot Motocyklowy ...
Samsung Knox ...
dgutkowska_crn
Samsung Knox ...
Spotkanie partneró...
dgutkowska_crn
Spotkanie partnerów ...
WIG20 -0.86 WIG-INFO -1.57 WIG-TELKOM -0.93
$ USD 3.48 EUR 4.27 F CHF 3.55