Choć w minionym kwartale część klientów zapewne powstrzymała się z zakupem nowego sprzętu, czekając na Windows 8, wyniki sprzedaży – według danych z panela dystrybucyjnego Contextu – nie są złe. W ciągu trzech miesięcy sprzedano 325,4 tys. notebooków, tj. o 5,4 proc. więcej niż w III kw. 2011 r. Biorąc pod uwagę generowane przychody, wzrost wyniósł 8,3 proc. rok do roku.

Zmniejszył się natomiast zbyt netbooków, choć spadek nie był tak duży jak na początku br. Ilość sprzedanych urządzeń wyniosła 63,1 tys. szt., czyli o 10,9 proc. mniej w porównaniu z III kw. 2011 r. Przychody dostawców były jednak wyższe o 3,5 proc. w porównaniu z III kw. 2011 r.

Wśród producentów notebooków pozycję lidera w porównaniu z zeszłym rokiem utrzymał Asus (20,8 proc. udziału w rynku), ale tuż za nim uplasował się Samsung (20,6 proc.), który zwiększył sprzedaż. Poprawili się także Acer, Toshiba i Lenovo.

W przypadku netbooków Acer (42,4 proc.) zdecydowanie wysunął się na 1. miejsce, wyprzedzając ubiegłorocznego lidera – Asusa (34,2 proc.).

 

Oto dane Contextu za III kw. 2012 r. dotyczące sprzedaży komputerów przenośnych (udziały ilościowe):

 

Notebooki

Producent

III kw. 2011 r.

III kw. 2012 r.

Asus

26.30%

20.80%

Samsung

18.90%

20.60%

Acer

12.50%

15.40%

Toshiba

11.90%

12.10%

HP

13.60%

10.80%

Lenovo

5.70%

10.00%

 

 

 

Netbooki

Producent

III kw. 2011 r.

III kw. 2012 r.

Acer

20.90%

42.40%

Asus

47.90%

34.20%

HP

2.60%

11.90%

Samsung

21.40%

11.10%

MSI

1.10%

0.50%

Lenovo

0.20%

0.05%