Context: tabletowe podsumowanie roku
W 2012 r. sprzedaż tabletów na polskim rynku wzrosła o ponad 600 procent – poinformował Context. Najpopularniejsze były iPady, jednak w IV kwartale liderem rynku został Samsung.
Według danych z panela dystrybucyjnego Contextu w 2012 r. sprzedaż tabletów wyniosła 461,6 tys. szt. To o 615 proc. więcej niż w 2011 r. Ze względu na spadek średnich cen przychody dostawców wzrosły w znacznie mniejszym stopniu, bo o 426,8 proc. Klienci masowo ruszyli do sklepów zwłaszcza w IV kwartale, kiedy to sprzedano ponad połowę tabletów kupionych w 2012 r. (232 tys.).
W przekroju całego roku najpopularniejsze były iPady (22,4 proc. udziału w rynku, czyli ponad 100 tys. szt.), ale w ostatnich kwartałach znacznie wzrósł popyt na Samsungi. W IV kwartale koreańska firma wyprzedziła Apple’a, sprzedając 47 tys. tabletów (w całym roku – ponad 70 tys.).
Polski rynek tabletów |
||
Producent |
2011 |
2012 |
Apple |
23.50% |
22.40% |
Samsung |
6.70% |
15.80% |
Asus |
9.80% |
8.80% |
GoClever |
3.50% |
3.90% |
Acer |
6.40% |
1.50% |
Pozostali |
43.20% |
42.30% |
Źródło: Context, panel dystrybucyjny (udziały ilościowe)
Podobne aktualności
Tablety: liderzy rynku na minusie, rosną chińskie marki
Widać oznaki ożywienia na rynku. „Prawdziwe zyski przyjdą w kolejnym cyklu odświeżenia" - twierdzi ekspert.
Samsung 10-krotnie zwiększył zysk
Poprawa koniunktury na rynku DRAM i NAND podbiła zyski koncernu.