Według danych z panela dystrybucyjnego Contextu w 2012 r. sprzedaż tabletów wyniosła 461,6 tys. szt. To o 615 proc. więcej niż w 2011 r. Ze względu na spadek średnich cen przychody dostawców wzrosły w znacznie mniejszym stopniu, bo o 426,8 proc. Klienci masowo ruszyli do sklepów zwłaszcza w IV kwartale, kiedy to sprzedano ponad połowę tabletów kupionych w 2012 r. (232 tys.).

W przekroju całego roku najpopularniejsze były iPady (22,4 proc. udziału w rynku, czyli ponad 100 tys. szt.), ale w ostatnich kwartałach znacznie wzrósł popyt na Samsungi. W IV kwartale koreańska firma wyprzedziła Apple’a, sprzedając 47 tys. tabletów (w całym roku – ponad 70 tys.).

 

 

Polski rynek tabletów

Producent

2011

2012

Apple

23.50%

22.40%

Samsung

6.70%

15.80%

Asus

9.80%

8.80%

GoClever

3.50%

3.90%

Acer

6.40%

1.50%

Pozostali

43.20%

42.30%

 

Źródło: Context, panel dystrybucyjny (udziały ilościowe)