Context: duży spadek sprzedaży notebooków w Polsce
W styczniu 2013 r. na naszym rynku sprzedano więcej tabletów niż notebooków -ustalił Context. W porównaniu z początkiem 2012 r. popyt spadł o jedną czwartą.
Według danych z panela dystrybucyjnego Contextu miniony miesiąc był wyjątkowo słaby na rynku notebooków – sprzedano 72,1 tys. urządzeń, tj. o 26,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Przychody dostawców skurczyły się jeszcze bardziej, o 31,6 proc. W odniesieniu do grudnia 2012 r. sprzedaż ilościowa była niższa o 38,4 proc. Dla porównania w IV kw. ub.r. spadek rok do roku wyniósł według Contextu 12,9 proc.
Jeszcze większy dołek zaliczyły netbooki – spadek zbytu, biorąc pod uwagę ilość urządzeń, wyniósł 36,8 proc. rok do roku, a przychody ze sprzedaży zmniejszyły się o 47,6 proc. W sumie w styczniu br. według Contextu klienci kupili 7,4 tys. netbooków, czyli ich udział w rynku komputerów przenośnych zbliżył się do 10 proc. W odniesieniu do grudnia ub.r. wynik ilościowy był niższy o 42,4 proc.
Nie słabnie natomiast popyt na tablety. Styczniowa sprzedaż była nawet większa niż w grudniu ub.r. (o 12,1 proc.) i wyniosła 88 tys. szt. W porównaniu ze styczniem 2012 r. wzrost wyniósł 436,7 proc., jednak przychody ze sprzedaży tabletów wzrosły o połowę mniej – 205,7 proc.
Podobne aktualności
Minął trudny rok na rynku tabletów
"Znaczny wzrost liczby promocji i ofert pakietowych nie wystarczył, aby odwrócić losy rynku” - komentuje analityk.
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.
Popyt na notebooki wzrośnie w 2024 r.
Zastosowania sztucznej inteligencji będą kluczem do zwiększenia sprzedaży w ciągu 2 - 3 lat - zdaniem analityków.