Bilans poprawił się głównie dzięki tabletom, chmurze i zapotrzebowaniu na infrastrukturę sprzętową.

Jak ustalił Context, przychody ze sprzedaży tabletów w dystrybucji zwiększyły się ponad dwukrotnie w porównaniu z 2011 r. (w przypadku notebooków – spadły), odpowiadając za jedną trzecią wpływów w segmencie mobilnym (w 2011 r. – jedna dziesiąta wpływów). Lepszy wynik jest także efektem popytu na infrastrukturę do przesyłania, przechowywania i zarządzania danymi.

Zdaniem firmy badawczej dystrybutorzy wykorzystali zapotrzebowanie na sprzęt niezbędny do obsługi rozwiązań w chmurze dla szybko rosnącego rynku tabletów. W rezultacie rozwiązania telekomunikacyjne, sieci bezprzewodowe, pamięci masowe, rozwiązania przeznaczone do wirtualizacji, systemy zarządzania bazami danych odnotowały dwucyfrowy wzrost sprzedaży w odniesieniu do 2011 r.