Icecat udostępnia opisy produktów z branży IT, RTV i AGD. Na podstawie liczby pobrań ocenia zainteresowanie urządzeniami i markami. Z danych firmy wynika, że w regionie EMEA dużo więcej przedsiębiorców niż przed rokiem handluje w sieci – liczba partnerów korzystających z katalogów w II kw. 2013 r. wzrosła o 47 proc. w porównaniu z II kw. 2012 r.

Według Icecat w odniesieniu do ubiegłego roku popyt na tablety w Internecie zwiększył się o 126 proc. Najbardziej poszukiwanymi produktami nadal są jednak notebooki, mimo że zainteresowanie nimi spadło (o 9 proc.). Wyraźnie zwiększyło się natomiast w przypadku ultrabooków – te urządzenia osiągnęły 6 proc. udziału w kategorii komputerów przenośnych (w styczniu br. miały 1,7 proc.). O ponad 100 proc. zwiększyło się zainteresowanie serwerami rack. Z kolei telewizory LED i ekspresy do kawy to najpopularniejsze produkty w kategorii RTV i AGD.

 

Najpopularniejsze produkty w II kw. 2013 r.

1 notebooki
2 rozszerzenia gwarancji i wsparcia
3 tonery do drukarek laserowych
4 moduły pamięci
5 desktopy i stacje robocze
6 pokrowce i etui na urządzenia przenośne
7 usługi kolokacji
8 kartridże atramentowe
9 licencje i aktualizacje oprogramowania
10 procesory

 

W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych marek w e-handlu na topie znalazło się HP (ilość ściągniętych opisów produktów wzrosła o 15 proc. w porównaniu do II kw. ub.r.), a na drugim Philips (+93 proc.). Swoją pozycję HP umacnia mając duży asortyment. Philips natomiast rozszerzył portfolio o AGD i oświetlenie. Intel (+107 proc.) zdaniem Icecat skorzystał na problemach AMD. Poza pierwsza dziesiątką znalazł się Dell, ale zapotrzebowanie na jego produkty wzrosło (o 57 proc.).


Najpopularniejsze marki w II kw. 2013 r.:

1 HP
2 Philips
3 Samsung
4 Sony
5 Canon
6 Lenovo
7 Asus
8 Kingston
9 Microsoft
10 Acer

Źródło: Icecat