Według danych z panela dystrybucyjnego Contextu w minionym miesiącu polscy klienci kupili 104,5 tys. notebooków, czyli więcej niż w styczniu br. (o 8,1 proc.) oraz w lutym 2012 r. (o 8,3 proc.). Przychody ze sprzedaży spadły jednak o 2,4 proc. rok do roku. To i tak dużo lepszy wynik niż w styczniu br., kiedy to przychody zmniejszyły się o ponad 30 proc., a ilość zakupionych urządzeń – o ponad jedną czwartą.

W przypadku netbooków sprzedaż ilościowa skurczyła się w porównaniu ze styczniem br. o prawie jedną trzecią (29,5 proc.), do 6,8 tys. szt. Rok do roku spadek wyniósł 54,1 proc., a przychody były mniejsze o 57,4 proc. Podaż małych laptopów będzie się zmniejszać, z tego rynku wycofują się najwięksi dostawcy.

Znacznie bardziej niż netbooki polskich klientów interesują tablety. W minionym miesiącu według Contextu kupili 88,5 tys. takich urządzeń, tj. o 2 proc. mniej niż w styczniu br. Jednak rok do roku wzrost sprzedaży tabletów był prawie 7-krotny i wyniósł 585,5 proc. Przychody zwiększyły się o 276,2 proc.