Digital Signage: rynek z przyszłością
W Polsce działa ponad 60 tys. ekranów Digital Signage. W ciągu 3 lat ich liczba wzrosła o ponad 200 proc.
Z danych Polish Digital Signage Association wynika, że w 2012 roku naszym kraju sprzedano około 15 tys. ekranów profesjonalnych. W sumie działa ich 60 544, z tego 60 411 w galeriach handlowych, hotelach, instytucjach publicznych i firmach. Dla porównania na początku 2010 r. PDSA szacował liczbę nośników Digital Signage na 18,6 tys. w 5,3 tys. obiektów.
Według Samsunga (ma 35 proc. udziału w polskim rynku ekranów profesjonalnych) prawie 70 proc. urządzeń stanowiły ekrany o przekątnej 40 i 46 cali. Popyt był duży zwłaszcza przed Euro 2012. W tym roku nie osłabnie.
– Rynek będzie dynamicznie rozwijał się przede wszystkim ze względu na poszukiwanie przez firmy oszczędności, np. w wydruku plakatów czy też możliwość ujednolicenia ekspozycji we wszystkich sklepach należących do jednej marki – przewiduje Dobromir Maconko z Samsunga.
Ekrany połączone w sieć zastępują wystawy sklepowe albo bilbordy. Coraz częściej mają być wykorzystywane modele o przekątnej 85 i 95 cali oraz wyświetlacze interaktywne LFD. Według Samsunga widać zainteresowanie dużymi ekranami z funkcją „plug and play”.
– Spodziewamy się, że w 2013 roku zapotrzebowanie na ekrany profesjonalne i systemy Digital Signage będzie co najmniej takie samo jak w 2012 roku, albo i większe – uważa Maciej Dziadowiec, Sekretarz Generalny Polish Digital Signage Association – Nadal motorem rozwoju branży DS jest rynek reklamy, ale coraz bardziej powszechne jest dążenie do cyfryzacji treści, np. w centrach zarządzania ruchem i informacjami, w hotelach, w instytucjach publicznych.
W Polsce liczba firm, które zajmują się instalacją systemów Digital Signage przekroczyła 80, a tych, które kupują urządzenia jest obecnie ponad 300.
Podobne aktualności
Samsung 10-krotnie zwiększył zysk
Poprawa koniunktury na rynku DRAM i NAND podbiła zyski koncernu.
Branża kiosków interaktywnych będzie warta 48,8 mld dol.
Największe wydatki pójdą nie na sprzęt, lecz na oprogramowanie i usługi.
Sprzedaż wyświetlaczy publicznych o 14 proc. w górę
„Wiele projektów w dalszym ciągu boryka się z wydłużonymi terminami" - twierdzi ekspert.