W minionym kwartale zostało sprzedanych 328,3 tys. urządzeń, tj. o 0,6 proc. mniej niż w II kw. 2012 r. – ustalił Context. Przychody dostawców spadły w większym stopniu, bo o 4,2 proc. Do dobrego wyniku przyczyniło się w dużym stopniu Lenovo, które zostało numerem 1 na polskim rynku, zwiększając udział w sprzedaży o ponad 2/3 w porównaniu z II kw. 2013 r. Poprawili się także Samsung oraz Acer, który wszedł do pierwszej trójki rankingu.

Znikają z rynku netbooki. W II kw. br. według danych z panela dystrybucyjnego Contextu sprzedano 9,5 tys. tych urządzeń, czyli o 83,5 proc. mniej niż rok wcześniej. W podobnym stopniu spadły przychody ze sprzedaży (o 85,3 proc.). Z rankingu producentów wynika, że w ofercie przeważały Acery.

 

Sprzedaż notebooków

Producent

Udział w
II kw. 2012 r.

Udział w
II kw. 2013 r.

Lenovo

12.60%

21.40%

Samsung

17.30%

19.10%

Acer

14.00%

18.00%

HP

14.20%

14.20%

Asus

15.00%

12.40%

Toshiba

12.20%

7.40%

Sprzedaż netbooków

Producent

Udział w
II kw. 2012 r.

Udział w
II kw. 2013 r.

Acer

35.80%

91.60%

Asus

21.00%

3.20%

Samsung

30.80%

3.30%

HP

9.80%

0.10%

MSI

2.30%

1.30%

 

Źródło: Context, panel dystrybucyjny