W badaniu 'Brand & Customer Experience’ ARC Rynek i Opinia sprawdził, które marki budzą w konsumentach pozytywne emocje. Respondenci wskazywali je biorąc pod uwagę następujące kryteria (nazwane przez analityków wartościami): jakość produktów i usług, profesjonalna obsługa, dbałość o klienta, wyprzedzanie oczekiwań klienta, dynamiczny rozwój, dobra opinia wśród znajomych. Każdej wartości ankietowany mógł przypisać dowolną liczbę marek. Celem było zbadanie stosunku do różnych marek, niezależnie od tego, czy respondent korzysta z jej produktów.

 

Branże kojarzone przez konsumentów z pozytywnymi doświadczeniami to przede wszystkim IT i sieci komórkowe. Oto pierwsza trójka rankingu:

 

1. Samsung – 34 proc. wskazań

2. Play – 28 proc.

3. Orange – 22 proc.

 

 

Z danych ARC wynika, że brandy związane z – jak to określa badanie – nowymi technologiami są najlepiej postrzegane przez konsumentów (51 proc. wskazań). Na drugiej pozycji znalazły się sieci komórkowe (47 proc.), a za nimi RTV i AGD (38 proc.).

 

Marki z niektórych badanych branż, które mają najlepszy wizerunek pod względem pozytywnych doświadczeń wśród ankietowanych:

 

– nowe technologie oraz RTV i AGD: Samsung, Sony, Apple, LG, Bosch

– sieci komórkowe: Play, Orange

– sieci sklepów: Biedronka, Lidl, Tesco, Rossmann

 

 

– Wyniki pokazują ogromny postęp, który Samsung dokonał w ciągu ostatnich 6 – 7 lat. Z mało znanej, taniej koreańskiej marki, stał się głównym graczem na rynku nowych technologii. Szeroko zakrojony atak na wiele kategorii na raz – telewizory, laptopy, smartfony, tablety, silna promocja, rzucenie rękawicy liderowi – Apple, przyniosły pożądany efekt. Warto zwrócić uwagę na LG. Wydaje się być tam, gdzie Samsung był 6 lat temu. Powoli pnie się do góry pod względem zaufania i akceptacji –

komentuje Jacek Studziński z Well.

 

 

Badanie zrealizowano techniką CAWI w kutym br.