Tablety słabną coraz bardziej
IDC obniżyło o połowę prognozę sprzedaży tabletów w 2014 r. Zdaniem firmy badawczej wzrost wyniesie 6,5 proc. w porównaniu z 2013 r., co oznacza, że nabywców znajdzie 233 mln urządzeń (w tym modeli 2 w 1).
Jeszcze wiosną spodziewano się, że rok zakończy się na 12,1-procentowym plusie. Hurraoptymizm producentów i analityków w ocenie przyszłości tabletów wyparowałł, jednak nie znaczy to, że na całym świecie ten rok na rynku tabletów będzie tak samo słaby. Według IDC w USA i Europie Zachodniej w br. nie będzie wzrostu sprzedaży, ale w pozostałych regionach zbyt zwiększy się średnio o 12 proc. Czyli tam, gdzie moda na tablety dotarła później, ich popularność nadal będzie rosła, głównie dzięki mniejszym modelom, w tym 8-calowym, oraz spadającym cenom. Zdaniem analityków w 2015 r. większość tabletów na światowym rynku kupią klienci spoza najbogatszych krajów.
Obniżenie prognozy sprzedaży tabletów zbiegło się z jej podwyższeniem dla rynku PC. Według IDC sprzedaż w br. wprawdzie spadnie, ale nie o 6 proc., jak przewidywano wiosną, lecz o 3,7 proc. w porównaniu z 2013 r., co oznacza wynik na poziomie 303 mln szt.
Już maju bank inwestycyjny Morgan Stanley znacząco obniżył prognozę sprzedaży tabletów – z 26 do 12 proc., wyjaśniając zmianę stanowiska brakiem nowych, zróżnicowanych produktów.
Prognoza wzrostu sprzedaży tabletów i urządzeń 2 w 1 do 2018 r.
Region |
2013 |
2014* |
2018* |
Ameryka |
25% |
0% |
4% |
Reszta |
88% |
12% |
5% |
*Prognoza
Źródło: IDC
Podobne aktualności
Dołek na rynku urządzeń drukujących
5 największych producentów odnotowało spadek dostaw w IV kw. 2023 r.
Stacje robocze PC wychodzą z dołka
Po spadku o blisko 9 proc. w ub.r. kilka istotnych czynników pomoże zwiększyć sprzedaż w 2024 roku - według prognozy.
W krajach CEE silnie wzrosły zakupy urządzeń zabezpieczających
„Pozostają kluczowym elementem inwestycji w cyberbezpieczeństwo" - mówi kierownik.