MarketLive zapytał o tegoroczne preferencje zakupowe ok. 1 tys. amerykańskich klientów – posiadaczy sprzętu mobilnego, którzy rocznie wydają online co najmniej 250 dol. Okazało się, że badani będą kupować rzadziej niż w przed świętami w ub.r. z pomocą komputera (tę opcję wskazało 59 proc. badanych wobec 65 proc. rok temu) oraz w tradycyjnych sklepach (39 proc. wobec 43 proc.). Spadku można oczekiwać także w przypadku zakupowych programów telewizyjnych. Konsumenci planują natomiast nabywać produkty częściej z pomocą urządzeń mobilnych (36 proc. wskazań wobec 28 proc. rok temu). 

Większość (56 proc.) badanych deklaruje, że wyda na świąteczne zakupy mniej więcej tyle samo co rok temu, a 28 proc. zamierza zwiększyć swój budżet na ten cel.   

Badanie pokazuje wzrost znaczenia mediów społecznościowych w e-handlu – w br. 30 proc. kupowało przez social media, wobec 12 proc. rok wcześniej. Obroty w tym kanale zwiększyły się o 15 proc.