E-handel: więcej klientów chce kupować mobilnie
Podczas tegorocznego sezonu świątecznego zmniejszy się aktywność klientów we wszystkich kanałach sprzedaży, za wyjątkiem jednego – zakupów za pomocą urządzeń mobilnych – wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę MarketLive.
MarketLive zapytał o tegoroczne preferencje zakupowe ok. 1 tys. amerykańskich klientów – posiadaczy sprzętu mobilnego, którzy rocznie wydają online co najmniej 250 dol. Okazało się, że badani będą kupować rzadziej niż w przed świętami w ub.r. z pomocą komputera (tę opcję wskazało 59 proc. badanych wobec 65 proc. rok temu) oraz w tradycyjnych sklepach (39 proc. wobec 43 proc.). Spadku można oczekiwać także w przypadku zakupowych programów telewizyjnych. Konsumenci planują natomiast nabywać produkty częściej z pomocą urządzeń mobilnych (36 proc. wskazań wobec 28 proc. rok temu).
Większość (56 proc.) badanych deklaruje, że wyda na świąteczne zakupy mniej więcej tyle samo co rok temu, a 28 proc. zamierza zwiększyć swój budżet na ten cel.
Badanie pokazuje wzrost znaczenia mediów społecznościowych w e-handlu – w br. 30 proc. kupowało przez social media, wobec 12 proc. rok wcześniej. Obroty w tym kanale zwiększyły się o 15 proc.
Podobne aktualności
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.