Na topie zestawienia najdroższych marek świata (Interbrand’s Best Global Brands) są Apple (wycenione na 118,9 mld dol.) i Google (107,43 mld dol.). Ich wartość w porównaniu z zeszłym rokiem wzrosła odpowiednio o 21 proc. i 15 proc. Po raz pierwszy w historii rankingu dwie marki przekroczyły granicę 100 mld dol.

W pierwszej dwudziestce uplasowały się również:

4. IBM (81,6 mld dol., wzrost wartości o 3 proc.).

5. Microsoft (61,2 mld dol., +3 proc.).

7. Samsung (45,5 mld dol., +15 proc.).

12. Intel (34,2 mld dol., -8 proc.).

14. Cisco (30,9 mld dol., +6 proc.).

16. Oracle (26,0 mld dol., +8 proc.).

17. HP (23,8 mld dol., -8 proc.).

Ponadto na 15 pozycji został sklasyfikowany Amazon, zaliczany w tym zestawieniu do retailu (29,5 mld dol., +25 proc.).

Wartość marek IT w całej setce zwiększyła się średnio o 11,3 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem, do sumy 493,2 mld dol. Do najszybciej rosnących oprócz Apple’a I Google’a należał Facebook (29 miejsce, +86 proc.). Ostro w dół poszybowała Nokia (nr 98, -44 proc.). Kiepski rok miało Nintendo (nr 100, -33 proc.). Po raz pierwszy w zestawieniu znalazło się Huawei (94 miejsce). 

Wycenę oparto na następujących czynnikach: wyniki finansowe produktów i usług danej marki i wpływ na wybory klientów, sprawdzano także, czy siła marki zabezpiecza zyski firmy albo umożliwia oferowanie wyższych cen.