40 proc. polskich firm inwestuje w innowacje
Według badania przeprowadzonego dla HP 57 proc. menedżerów MSP ocenia swoje firmy jako innowacyjne i docenia rolę technologii w biznesie, a 40 proc. chętnie inwestuje w nowe rozwiązania. Interesują ich zwłaszcza takie, które doskonalą produkty i usługi oraz obsługę klientów.
Badanie opublikowane w raporcie „HP dla Biznesu – Małe. Średnie. Innowacyjne” pokazuje, że dla menedżerów małych i średnich firm priorytetem są innowacje, które przynoszą wymierne korzyści w postaci zwiększenia sprzedaży lub rozwoju działalności. Ich zdaniem wdrażanie tego typu nowości przekłada się na wyniki finansowe.
Innowacje obejmujące produkty i usługi oraz obsługę klienta wskazało 53 proc. badanych. Kolejne istotne obszary to budowanie wartości marki (38 proc.), współpraca z partnerami biznesowymi (32 proc.) i model biznesowy (22 proc.).
W raporcie wskazano także czynniki hamujące rozwój MSP. Według menadżerów do głównych przyczyn regresu technologicznego zaliczyć można: brak funduszy (24 proc.), brak inwestycji w nowe technologie, czyli nieodpowiednio zaplanowane budżety (21 proc.) oraz przywia?zanie do utartych schematów działania (19 proc.). Brakuje także nowoczesnego sprzętu i rozwiązań (13 proc.). Rzadziej przeszkadza natomiast kadra zarządzająca (5 proc. wskazań).
Wywiady, na których oparto raport, w lipcu br. przeprowadził TNS z osobami odpowiedzialnymi w firmach za IT. Łącznie zrealizowano 500 wywiadów, z tego 400 z przedstawicielami firm zatrudniających 50-249 pracowników oraz 100 z osobami zatrudniającymi 250-499 osób. Zastosowano metody CATI – wywiady telefoniczne oraz CAWI – samodzielne wypełnianie ankiety. Dobór firm miał charakter reprezentatywny ze wzgle?du na branżę i wielkość zatrudnienia.
Raport powstał z inicjatywy HP przy współpracy merytorycznej z firmą Infotarget. Za koordynację projektu odpowiada agencja FFW Communication.
Podobne aktualności
78 proc. pracowników wierzy, że AI ułatwi im pracę
Większość pracowników, a zwłaszcza liderów z nadzieją czeka na technologie wykorzystujące AI - wynika z badania HP. Jednocześnie nawet 45 proc. obawia się, że straci posadę z powodu sztucznej inteligencji.
Dołek na rynku urządzeń drukujących
5 największych producentów odnotowało spadek dostaw w IV kw. 2023 r.
HP: sprzedaż poniżej oczekiwań, rentowność w górę
W I kw. wciąż słaby rynek PC wpłynął na wyniki producenta. „Mamy ogromny impet w projektowaniu PC AI, które wszyscy zobaczycie jeszcze w tym roku” – zapowiada CEO.