Z badania wynika, że elektronika jest trzecią pod względem popularności kategorią produktów w polskim e-commerce (nr 1 jest odzież i obuwie, na 14 branż). Większość (57 proc.) badanych deklaruje, że w tym roku będzie częściej robić zakupy w sklepach internetowych niż w tradycyjnych (nie dotyczy to żywności i biletów). Średnia kwota, jaką internauci wydają co miesiąc na zakupy w sieci to 156 zł. 

Najwięcej osób preferuje dostawę kurierem, na drugim miejscu jest obiór na poczcie, a najmniejszą popularnością cieszy się osobisty odbiór przesyłek w punktach typu paczkomaty czy sklepy sieciowe.

Mimo że 48 proc. kupujących w e-sklepach planuje w przyszłym roku zwiększyć budżet na wydatki online, wciąż powszechne są obawy związane z taką formą zakupów. Najwięcej wątpliwości dotyczy ewentualnej niezgodności produktu z zamówieniem, możliwości jego uszkodzenia w czasie transportu i prób oszustwa bądź wyłudzenia. Do zakupów w Internecie część osób zniechęcają również koszty przesyłek lub brak pewności czy zamówiony towar dojdzie na czas. Najmniej osób obawia się bankructwa sklepu lub problemów związanych z płatnością przez Internet.

W badaniu najczęściej wymienianą firmą, dostarczającą w grudniu przesyłkę była Poczta Polska (45 proc.). jednocześnie 87 proc. klientów było zadowolonych lub bardzo zadowolonych z jej usług.

Badanie przeprowadzono w dniach 23-26 stycznia br. metodą CAWI (samodzielnie wypełniana ankieta internetowa). Wzięła w nim udział reprezentatywna, licząca 501 osób, grupa dorosłych Polaków, którzy przed ostatnimi świętami Bożego Narodzenia kupili produkt przez Internet.