Według IDC w minionym kwartale producenci wprowadzili na rynek 44,7 mln tabletów wobec 48 mln rok wcześniej. Jako przyczynę odwrotu klientów od tabletów analitycy wskazują dłuższy cykl życia, związany z tym, że nowe urządzenia niewiele różnią się od tych sprzed lat. Ponadto popularność smartfonów sprawia, że użytkownicy tracą zainteresowanie zwłaszcza małymi tabletami.

Koniec zachwytu tabletami szczególnie odczuwają liderzy. Apple sprzedał o 18 proc. mniej iPadów niż rok wcześniej, a Samsung – o 12 proc. Więcej sprzedali natomiast Lenovo, Apple i LG, które kilkukrotnie poprawiło wynik.

Popyt mogą natomiast ożywić według IDC urządzenia 2 w 1 i więcej funkcji związanych z produktywnością, które powinny pojawić się w systemie iOS 9. Sprzedaż hybryd powinna wzrosnąć także dzięki Windows 10.

 

Światowe dostawy tabletów – dane wstępne

 

Producent

Dostawy w II kw. 2015 r. (mln szt.)

Udział w rynku w II kw. 2015 r.

Dostawy w II kw. 2014 r. (mln szt.)

Udział w rynku w II kw. 2014 r.

Wzrost rok
do roku

1. Apple

10,9

24,5%

13,3

27,7%

-17,9%

2. Samsung

7,6

17,0%

8,6

18,0%

-12,0%

3. Lenovo

2,5

5,7%

2,4

4,9%

6,8%

4. Huawei

1,6

3,7%

0,8

1,7%

103,6%

5. LG

1,6

3,6%

0,5

1,0%

246,4%

Pozostali

20,4

45,6%

22,4

46,7%

-9,3%

Razem

44,7

100,0%

48,0

100,0%

-7,0%

 Źródło: IDC