Małe i średnie firmy częściej kupują zaawansowane oprogramowanie biznesowe
Mali i średni przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w zaawansowane oprogramowanie. Cena nie jest już dla nich najważniejsza.
Dla klientów z MSP liczy się to, w jaki sposób programy pozwolą budować wartość ich firmy i dalej ją rozwijać – podaje Newseria. Są zainteresowani jak najszybszym zwrotem z inwestycji. Dlatego nie pytają dostawców już tylko o funkcjonalności danego systemu, raczej chcą wiedzieć, jak wesprze on ich biznes. Coraz częściej o wyborze produktu decyduje kierownictwo firmy.
Jednym z obszarów, którym szczególnie interesują się przedsiębiorcy, jest business intelligence. Inna chętnie zamawiana usługa obejmuje elektroniczny obieg dokumentów. Dostawcy oprogramowania i przedsiębiorcy współpracują m.in. w obszarze identyfikacji najważniejszych wskaźników biznesowych, tzw. KPI (key performance indicator).
– Producenci oprogramowania stali się bardziej partnerem biznesowym niż dostawcą narzędzi – wyjaśnia Aneta Waszkiewicz, dyrektor zarządzający segmentem małych i średnich firm w Sage.
Według niej MSP będą coraz ważniejszym klientem dostawców software’u. W Polsce ten segment rozwija się w tempie dwucyfrowym, szybciej niż w krajach zachodnich.
Cena oprogramowania znalazła się poza pierwszymi pięcioma najczęstszymi kryteriami wyboru. To pokazuje, że przedsiębiorcy stawiają na inwestowanie w przewagi konkurencyjne. Coraz lepiej wiedzą, w jaki sposób można ograniczyć koszty związane z inwestycją. Do tej pory najbardziej powszechną formą był zakup stałych licencji. Teraz są to zwykle subskrypcje. Barierę wejścia obniża też zakup rozwiązań opartych o chmurę.
– Dla klientów ważne jest to, jaką elastyczność te rozwiązania oferują i jakie dają benefity, np. w postaci niskiego progu wejścia w posiadanie oprogramowania i elastyczności dostępu. Pozwalają firmom przemodelować swoje procesy wewnętrzne pod kątem obsługi zdalnej, mobilnej – na to w tej chwili klienci zwracają uwagę – wyjaśnia Piotr Osiadacz, dyrektor zarządzający segmentem małych i mikrofirm w Sage.
Coraz częściej firmy, chcąc skupić się na podstawowym biznesie, zlecają różne działania i procesy biznesowe na zewnątrz. Dlatego outsourcing usług biznesowych (w tym m.in. obsługa finansów, ewidencji kadr czy kalkulacji wynagrodzeń) jest dziś jednym z najszybciej rozwijających się segmentów gospodarki.
Podobne aktualności
Oprogramowanie, którego coraz bardziej potrzebują firmy w Europie
Analitycy wskazują, na jaki software ostatnio wyraźnie wzrósł popyt, a gdzie dynamika spada.
Koszty talentów i automatyzacja będą pchały firmy ku low-code
Do 2026 r. programiści spoza działów IT będą stanowić co najmniej 80 proc. użytkowników narzędzi niskokodowych - prognozuje Gartner.
Symfonia zastępuje markę Sage w Polsce
Producent oprogramowania zmienił właściciela i rozpoczął rebranding.