Allegro znacznie wyprzedziło e-sklepy
Allegro jest zdecydowanie najbardziej rozpoznawalnym serwisem e-commerce w Polsce – wskazało go 76 proc. internautów. Wśród sklepów z branży elektronicznej najlepiej znany okazał się Media Markt.
W ramach badania „E-commerce w Polsce”, przeprowadzonego przez Gemiusa, respondenci wymieniali nazwy trzech serwisów związanych z zakupami, które przychodzą im na myśl w pierwszej kolejności. W kategorii tak zwanej spontanicznej znajomości marki Allegro wyprzedziło o kilka długości konkurencję, uzyskując 76 proc. wskazań. Na drugim miejscu znalazł się należący do Allegro serwis z ogłoszeniami OLX (dawniej Tablica.pl) – 28 proc.
Okazało się, że duże e-sklepy z elektroniką kojarzy – w porównaniu z liderami – garstka internautów. Najwyżej uplasowało się Agito (2 proc.). Po 1 proc. rozpoznawalności miały RTV Euro AGD, Morele, Ole Ole, Electro, Saturn. Nawet na tym poziomie zabrakło co najmniej kilku znanych w branży marek.
Natomiast w badaniu branżowym, pytani tylko o serwisy e-commerce z ofertą RTV i AGD, internauci najczęściej wymieniali Allegro (26 proc.). Obok niego najbardziej rozpoznawalne okazały się dla potencjalnych klientów następujące e-sklepy: Media Markt (18 proc.), RTV Euro AGD (17 proc.), Media Expert (12 proc.) i Saturn (7 proc.).
W badaniu ogólnym dość wysoko uplasował się Ebay (12 proc. wskazań). Do najbardziej rozpoznawalnych e-sklepów należy Merlin (4 proc.). To więcej, niż miał Amazon (3 proc.).
Podobne aktualności
31 mln zł kary dla Amazona od UOKiK
Prezes UOKiK nałożył karę na Amazona za wprowadzanie konsumentów w błąd. Nieprawdziwe informacje o dostępności produktów i terminach dostaw – to kwestionowane praktyki.