W ramach badania „E-commerce w Polsce”, przeprowadzonego przez Gemiusa, respondenci wymieniali nazwy trzech serwisów związanych z zakupami, które przychodzą im na myśl w pierwszej kolejności. W kategorii tak zwanej spontanicznej znajomości marki Allegro wyprzedziło o kilka długości konkurencję, uzyskując 76 proc. wskazań. Na drugim miejscu znalazł się należący do Allegro serwis z ogłoszeniami OLX (dawniej Tablica.pl) – 28 proc.

Okazało się, że duże e-sklepy z elektroniką kojarzy – w porównaniu z liderami – garstka internautów. Najwyżej uplasowało się Agito (2 proc.). Po 1 proc. rozpoznawalności miały RTV Euro AGD, Morele, Ole Ole, Electro, Saturn. Nawet na tym poziomie zabrakło co najmniej kilku znanych w branży marek.

Natomiast w badaniu branżowym, pytani tylko o serwisy e-commerce z ofertą RTV i AGD, internauci najczęściej wymieniali Allegro (26 proc.). Obok niego najbardziej rozpoznawalne okazały się dla potencjalnych klientów następujące e-sklepy: Media Markt (18 proc.), RTV Euro AGD (17 proc.), Media Expert (12 proc.) i Saturn (7 proc.).

W badaniu ogólnym dość wysoko uplasował się Ebay (12 proc. wskazań). Do najbardziej rozpoznawalnych e-sklepów należy Merlin (4 proc.). To więcej, niż miał Amazon (3 proc.).