W ujęciu rocznym wzrost wyniósł 8,6 proc. Dla porównania sprzedaż PC i tabletów na zachodzie Europy w II kw. br. spadła według IDC o 3,4 proc. rok do roku, do 17,1 mln szt. Już co 4 tablet dostarczony na rynek w minionym kwartale miał dołączaną klawiaturę, zarówno w sektorze konsumenckim, jak i biznesowym.

Z kolei dostawy ultracienkich modeli poszły w górę o 27 proc. rok do roku, generując już 28,5 proc. sprzedaży ilościowej na rynku notebooków. Głównie zainteresowanie ze strony konsumentów poprawia wyniki sprzedaży tych maszyn (+20,5 proc. rok do roku). To pokazuje, że mobilne konstrukcje stały się bardziej atrakcyjne dla klientów. 'Konsumenci coraz bardziej zwracają uwagę na wydajność, grubość obudowy, wagę, czas pracy na baterii i jakość ekranu, kupując nowy sprzęt’ – twierdzi analityk IDC, Andrea Minonne. Według niej ultracienkie modele spełniają te oczekiwania.

W firmach dominują tradycyjne notebooki, co firma badawcza wyjaśnia dłuższym czasem decyzji dotyczącym wymiany sprzętu. Tym niemniej wciąż większość użytkowników ultracienkich modeli jest w segmencie biznesowym (wzrost sprzedaży o 0,7 proc. rok do roku). Po premierze MacBooka Air pozostali producenci wprowadzili na rynek laptopy, które mają konkurować z maszynami Apple’a.

Urządzenia 2 w 1 wciąż mają dużo mniejszy udział w sprzedaży – dostawy wzrosły ponad trzykrotnie w II kw. br. w ujęciu rocznym, z 0,5 mln szt. do 1,6 mln szt. Zainteresowanie w segmencie komercyjnym generują urządzenia premium i rosnąca liczba zastosowań tego typu sprzętu.