E-pobranie – nowa forma płatności dla e-sklepów
System uruchomiła sopocka spółka Blue Media. Zapewnia, że usługa jest bezpłatna dla sprzedawców.
E-pobranie działa w następujący sposób: klient składa zamówienie w sklepie internetowym i wybiera e-pobranie jako metodę płatności. Następnie wpłaca pieniądze, które trafiają na konto operatora. Po doręczeniu przesyłki przez kuriera, należność jest przelewana na rachunek e-sklepu (Blue Media twierdzi, że realizacja transakcji następuje najczęściej w ciągu kilkunastu sekund). Jeżeli paczka nie dotrze w wyznaczonym terminie, zamówienie zostaje automatycznie anulowane, a pieniądze zwrócone klientowi.
E-sklep nie płaci prowizji za obsługę transakcji. Płatności są realizowane przez system BlueCash, którego operatorem jest Blue Media (pełni de facto funkcję izby rozliczeniowej).
W ramach e-pobrania klient może skorzystać z nieoprocentowanego kredytu z terminem spłaty do 17 dni. Formalności są załatwiane online.
Podobne aktualności
80 proc. e-sklepów ofiarą ataku
Raport ujawnia fatalny stan bezpieczeństwa polskich biznesów internetowych.