W systemie PayU średnia wartość transakcji e-zakupów na raty to obecnie 1,2 – 1,5 tys. zł. Najwięcej, ok. 35 proc., opiewa na kwoty powyżej 1 tys. zł, a 30 proc. – na ponad 2 tys. zł. Z tej formy płatności korzystają zwykle młodsi klienci (przeciętny wiek to 35 lat). Ponad 20 proc. użytkowników decyduje się na ponowny zakup na raty w Internecie. Według PayU klienci najchętniej nabywają w ten sposób telefony i laptopy. Numerem 3 są części samochodowe.

Według Moniki Radaszewskiej, Product Manager w PayU, popularność tego sposobu na zakupy będzie rosła. Ponadto dzięki niemu sklep może osiągnąć większe obroty.

– Zakupy na raty pozwalają nabyć droższe produkty, na które klient nie mógłby sobie pozwolić, gdyby musiał zapłacić gotówką bądź inną metodą płatności. To powoduje wzrost średniej wartości transakcji – powiedziała menedżerka agencji Newseria.