Tomasz Kowalski był dotąd dyrektorem zarządzającym w obszarze handlu i rozwoju w grupie Czerwona Torebka, do której należy Merlin.pl. Ze spółką jest związany od 2013 r. Pełnił funkcję doradczą w kwestiach strategicznych. Jest współautorem koncepcji rozwoju e-sklepu w kolejnych latach.

Zgodnie z przyjętą strategią, w 2015 roku Merlin.pl stawia m.in. na rozwój logistyki, sieci punktów odbioru i inwestycje w m-commerce. 

Począwszy od wiosny e-sklep będzie korzystał z nowego magazynu, znajdującego się w Łubnej pod Warszawą (powiat Piaseczno) o powierzchni 13 tys. m kw., czyli ponad dwukrotnie większej niż dotychczasowa. Według zapewnień spółki, obiekt będzie dostosowany do sprawnej realizacji rosnącej liczby zamówień. W 2014 r. Merlin.pl wysyłał ok. 30 proc. więcej paczek niż rok wcześniej.

Nadal ma powiększać się liczba punktów odbioru osobistego w całym kraju, wśród nich placówek oferujących darmową dostawę. Według danych spółki popularność tych ostatnich rośnie zdecydowanie najszybciej w porównaniu z innymi opcjami dostarczenia towaru klientowi. Obecnie więcej niż co druga paczka jest odbierana bezpłatnie w strefach (stacjonarnych placówkach) Merlin.pl. Aktualnie jest ich blisko 600.

Spółka poinformowała także, że finalizuje prace nad nową, responsywną stroną internetową sklepu. Inwestuje w m-commerce. 

Merlin.pl tak jak w ub.r. zamierza poszerzać asortyment – obecnie według własnych danych ma w ofercie ponad 500 tys. produktów z 13 kategorii, wśród nich jest elektronika. 

Pod koniec I kw. br. spółka ma przedstawić nową strategię działań na kolejne lata.