Tima Cook liczy na modyfikacje, jakie przygotowuje Apple oraz na współpracę z IBM, która ma na celu zwiększenie funkcjonalności tabletów dla klientów korporacyjnych. Po okresie boomu w segmencie konsumenckim, właśnie przedsiębiorstwa miałyby poprawić wyniki sprzedaży tych urządzeń.

W II kw. 2014 r. Apple sprzedał 13,3 mln iPadów – mniej (o 9 proc.) niż rok wcześniej, co według szefa firmy jest efektem słabnącego popytu w krajach rozwiniętych. Ponadto użytkownicy wymieniają tablety rzadziej niż smartfony. Są one także w mniejszym zakresie dotowane przez telekomy, co wpływa na spowolnienie wzrostu sprzedaży.

Tim Cook podkreślił jednak, że jest optymistą jeśli chodzi o przyszłość rynku tabletów. – Jesteśmy przekonani, że poprzez oprogramowanie, sprzęt i usługi możemy wprowadzić innowacje do tej kategorii. – zadeklarował szef Apple’a.

Szansę dla tabletów upatruje w edukacji, a zwłaszcza w przedsiębiorstwach. Jego zdaniem potrzebne jest przyspieszenie zmian w tym kierunku. Pomóc ma partnerstwo z IBM, obejmujące rozwiązania mobilne. Wspólnie opracowane innowacje mają pojawić się w iPhone’ach i iPadach.

W II kw. br.  Apple wypracował 37,4 mld dol. przychodów, o 6 proc. więcej niż rok wcześniej. To jak dotąd największy obrót spółki w II kw. roku. Zysk netto zwiększył się o 12 proc., do 7,7 mld dol. Jednakże sprzedaż najbardziej dochodowego urządzenia firmy – iPhone’a – była niższa od oczekiwań analityków (wyniosła 35,3 mln szt.).