Groupon.pl ma nowy layout i funkcjonalności. Nie określa się już serwisem zakupów grupowych, lecz „platformą usług w Internecie”. Obecnie tylko część produktów jest oferowana na zasadzie zbiorowych zakupów, stąd zmiany w serwisie. Groupon zapewnia, że ofert jest więcej, a strona została zaprojektowana w taki sposób, by ułatwić użytkownikom znalezienie odpowiednich propozycji. Wśród wyodrębnionych kategorii jest Elektronika, w której są m.in. oferty sprzedaży smartfonów, laptopów, akcesoriów.

Jeśli chodzi o zmiany w layoucie, to dominujący wcześniej zielony kolor został zastąpiony białym tłem. Zmieniono czcionkę, wyeksponowano wyszukiwarkę, zwiększono możliwości filtrowania. Wyświetlane oferty mają być zindywidualizowane, np. dostosowane do miejsca zamieszkania i płci użytkownika. Klienci biznesowi będą weryfikowani, kupujący zyskali dodatkową ochronę.
 
– Wielka zmiana zaszła w sferze offline, dzięki udoskonalanym narzędziom, pozwalającym na weryfikację potencjalnych klientów biznesowych oraz ich ocenę przez użytkowników. Wprowadziliśmy także zasadę bezwarunkowego zwrotu środków w przypadku nierzetelnych firm – poinformowała Aniela Hejnowska, dyrektor zarządzająca Groupon Polska.

Zmiany w Polsce są elementem globalnej strategii amerykańskiej firmy. Analogiczne modyfikacje wprowadzane są w innych krajach. Groupon liczy na większą sprzedaż. Informuje, że w Wielkiej Brytanii po wprowadzeniu nowego layoutu i funkcji na stronie obroty wzrosły o 15 proc.

Według danych Megapanela PBI/Gemius w maju br. Groupon.pl miał ponad 1,7 mln użytkowników, co dało mu 6. pozycję wśród największych polskich serwisów e-commerce.