Szybki wzrost liczby stacjonarnych punktów Merlin.pl jest w dużej mierze oparty na sieci Małpka Express. W końcu 2013 r. funkcjonowało ok. 50 punktów Merlin.pl. Obecnie jest ok. 100 lokalizacji, w których klienci mogą odebrać towar zamówiony w sklepie internetowym, jak również złożyć je na miejscu, np. z pomocą tabletu. Są również własne punkty Merlin.pl, które oferują szerszy wachlarz usług. W sumie liczba placówek według zamierzeń spółki w ciągu pół roku wzrośnie ponad czterokrotnie, do ok. 430 na koniec br.

Merlin.pl powiększył asortyment sprzętu elektronicznego o nowe produkty. W sprzedaży są laptopy, tablety, smartfony, sprzęt audio, telewizory. Pojawiły się także czytniki e-booków, a ostatnio drobne AGD. Oferta ma nadal powiększać się. –  Intensywny rozwój elektroniki idzie w parze ze znaczącym zwiększeniem obrotów – zapewnia Ireneusz Kazimierczyk, prezes zarządu Merlin.pl. Nie podaje jednak liczb.

Zmiany w Merlinie przyspieszyły po przejęciu e-sklepu przez spółkę Czerwona Torebka w ub.r. Wartość transakcji wyniosła 51,3 mln zł.