W opinii Ericssona rynek modemów rozwinął się w kierunku, który zmniejsza liczbę potencjalnych klientów. Problemem w tym biznesie jest ogromna konkurencja, erozja cen i szybkie tempo technologicznych innowacji. Aby odnieść sukces, należałoby sporo zainwestować w badania i rozwój – ocenia Ericsson. W tej sytuacji woli wykorzystać zasoby do rozwoju sieci radiowych. Producent poinformował, że w związku ze zmianą zwiększy kadry R&D o około 500 osób, które będą pracować nad takimi rozwiązaniami (małe komórki, które obejmują sygnałem niewielkie powierzchnie, efektywność energetyczna, M2M). Prezes Ericssona, Hans Vestberg, poinformował Reutersa, że w działach związanych z modemami zostanie zredukowanych 1000 stanowisk.

Ericsson przejął dział małych modemów LTE w sierpniu ub.r., kończąc współpracę z STMicroelectronics w ramach joint venture. Zapowiada, że nowy model modemu – M7450 – nadal pozostanie w ofercie.