Według menedżera podstawą IoT (Internet of Things) jest połączenie inteligentnych urządzeń i usług w chmurze. Usługi można wzbogacić o aplikacje i akcesoria wykorzystujące ten sam interfejs programowania aplikacji (API) i udostępniać użytkownikom na zasadzie subskrypcji.

Michael Vax, który w hybris software jest głównym product managerem odpowiedzialnym za rynki wschodzące, uważa, że zintegrowane rozwiązanie oparte na połączeniu sprzętu i usług w większym stopniu niż dotychczas stanowi klucz do sukcesu w handlu. Zaznacza, że zakup produktu nie jest już zakończeniem transakcji, ale otwiera możliwość dalszej współpracy z klientem. Aby zwiększyć szansę na sukces, jego zdaniem firmy planujące rozszerzenie działalności o rozwiązania IoT powinny uwzględnić w swojej strategii następujące elementy:

• System sprzedaży online z ofertą urządzeń i usług. Klienci powinni mieć możliwość kupna zarówno sprzętu, jak i urządzenia w pakiecie z oprogramowaniem lub usługą (analogicznie do sprzedaży telefonów komórkowych przez operatorów).
• Subskrypcja i pakiety. Sprzedaż w pakietach powinna być dostępna jako opcja. Należy zaoferować różne modele subskrypcji i opcji cenowych.
• Dostęp do usług i pomiar. Kupując inteligentne urządzenie klient w rzeczywistości kupuje dostęp do realizowanych przez nie usług. One mają dla niego największą wartość. Natomiast sprzedawca musi mieć możliwość zarządzania dostępem do usług i kontroli, jak użytkowane są urządzenia, w celu jak najlepszego dostosowania usług do potrzeb klientów.
• Porady dla użytkowników. Powinny dotyczyć wykorzystywanych urządzeń, a także dodatków, akcesoriów, aplikacji itp. Należy je wysyłać klientom. Porady mogą być spersonalizowane tak, aby były jak najlepiej dostosowane do potrzeb konkretnych odbiorców.
• Sklep dla firm zewnętrznych. Dzięki niemu niezależni dostawcy będą mogli oferować nowe aplikacje współpracujące z danym urządzeniem, co poszerzy portfolio usług dla klienta.

Menedżer przekonuje, że firmy, które najlepiej wykorzystają szansę, jaką daje rewolucja Internetu Rzeczy, osiągną dużą przewagę nad konkurencją.