Samsung rezygnuje z komputerów w Europie
Koreańska firma wycofuje się ze sprzedaży komputerów na naszym kontynencie. „Szybko dostosowujemy się do warunków panujących na rynku” – stwierdza koncern.
W Europie nie będą sprzedawane zarówno notebooki z Windowsem, jak i chromebooki oraz komputery AIO. Firma informuje, że ta decyzja nie oznacza całkowitego wycofania się z biznesu PC. „Jest specyficzna dla regionu. Niekoniecznie odzwierciedla warunki panujące na innych rynkach. Będziemy nadal dokładnie oceniać warunki na rynku i wprowadzać odpowiednie rozwiązania w celu utrzymania konkurencyjności w rosnących kategoriach komputerów.” – głosi komunikat spółki.
Spekulacje na temat wyjścia Samsunga z biznesu PC pojawiały się od początku br. Przyczyną tego kroku jest zapewne spadająca sprzedaż sprzętu PC (w Polsce w I kw. br. klienci kupili o 80 proc. mniej laptopów Samsunga niż rok wcześniej). Koreańska marka koncentrowała się rynku konsumenckim, na którym popyt jest słabszy, niż na rynku B2B. W lipcu br. Mike Abary, szef działu komputerowego Samsunga, przeszedł do Lenovo.
Samsung nie jest pierwszym światowym producentem, który odwraca się od PC. W tym roku Sony sprzedało swój dział Vaio. Toshiba natomiast ogranicza aktywność w segmencie konsumenckim PC.
Podobne aktualności
Laptopy z AI będą miały już 50 proc. udziału w sprzedaży w 2025 r.
Sprzedaż komputerów wzrośnie w tym roku. Są dwa zasadnicze powody.
Popyt na notebooki wzrośnie w 2024 r.
Zastosowania sztucznej inteligencji będą kluczem do zwiększenia sprzedaży w ciągu 2 - 3 lat - zdaniem analityków.
Gala CRN: tworzymy historię!
Po raz pierwszy w historii mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, uroczyście wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024 oraz gościć Larry’ego Walsha, założyciela Channelnomics – zasłużonej amerykańskiej agencji badawczej zajmującej się globalnym kanałem sprzedaży IT.