Electro.pl ukarane przez UOKiK
Właściciel e-sklepu Electro.pl, Terg, wprowadzał klientów w błąd – uznał UOKiK. Za to spółka ma zapłacić blisko 350 tys. zł kary.
Prezes UOKiK zakwestionowała reklamę promocji w Electro.pl pod hasłem „Darmowa dostawa jeszcze tylko przez 72h”. Jak ustalił urząd, w rzeczywistości bezpłatna wysyłka obowiązywała przez miesiąc, tymczasem konsument dowiadywał się, że ma mało czasu i musi się decydować natychmiast. W związku z wprowadzeniem w błąd w lipcu br. wszczęto postępowanie. Zdaniem UOKiK, Electro.pl powinno rzetelnie informować klientów o rzeczywistym czasie trwania promocji, wówczas mieliby więcej czasu na podjęcie decyzji o zakupie. Na spółkę nałożono 349 tys. zł kary za, jak to określił UOKiK, „naruszenie podstawowego prawa konsumentów – do rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji”. Terg odwołał się do sądu od tej decyzji.
Podobne aktualności
31 mln zł kary dla Amazona od UOKiK
Prezes UOKiK nałożył karę na Amazona za wprowadzanie konsumentów w błąd. Nieprawdziwe informacje o dostępności produktów i terminach dostaw – to kwestionowane praktyki.
Zarzuty UOKiK wobec Vectry
Operator podwyższał klientom opłaty abonamentowe powołując się na wskaźnik inflacji.
Dahua odwoła się od decyzji UOKiK
"Nie zgadzamy się z oceną postępowania" - oświadczyła spółka.