Według zapowiedzi Andrzeja Sowińskiego Lenovo wejdzie na polski rynek smartfonów w przyszłym roku. Jednym z atutów producenta mają być rozwiązania Motoroli Mobility, kupionej w br. Z kolei dzięki przejęciu działu serwerów x86 od IBM spółka może podwoić obroty w tym segmencie w Polsce.  

Według szefa Lenovo na polskim rynku istotnym czynnikiem pozostaje cena. Głównym zainteresowaniem cieszyły się urządzenia niskobudżetowe, ale widać intensywny rozwój nowych kategorii produktowych, jak komputery all-in-one z ekranem dotykowym i urządzenia konwertowalne, będące połączeniem laptopa i tabletu.

– Polacy są zainteresowani nowoczesnymi technologiami i ten segment rynku bardzo dynamicznie rośnie. Spodziewam się, że to jest trend długoterminowy – mówi Andrzej Sowiński. – W 2015 r. oczekuję jednocyfrowych wzrostów na rynku komputerów osobistych oraz nieco powyżej 10 proc. w przypadku tabletów.

Szef firmy w Polsce zapowiada, że w segmencie PC producent chce utrzymać silną pozycję, a na rynku tabletów i smartfonów zamierza dynamicznie rosnąć. W przypadku smartfonów, tabletów i produktów enterprise firma chce być największym dostawcą.

Według IDC w III kw. 2014 r. Lenovo sprzedało na świecie 3 mln tabletów, osiągając 4,8 proc. udziału w rynku. Komputery osobiste miały 20 proc. udziału w skali globalnej (sprzedaż 15,70 mln sztuk).