Mimo cięcia kosztów w dziale telewizyjnym i wypuszczenia na rynek dużych modeli, oferowanych z wyższą marżą, producent doszedł do wniosku, że dalsza sprzedaż telewizorów mu się nie opłaca. Z informacji Reutersa wynika, że Toshiba zamierza całkowicie wycofać się z rynku tv, za wyjątkiem Japonii. W Ameryce jej biznes telewizyjny przejmie na zasadzie licencji Compal Electronics, tajwański koncern ODM. Producent negocjuje podobne kontrakty w innych krajach.  

Biznes telewizyjny Toshiby od dłuższego czasu jest nierentowny. W ostatnich 9 miesiącach (kwiecień – grudzień 2014 r.) po raz kolejny odnotował stratę, podczas gdy zysk operacyjny korporacji wzrósł o blisko 10 proc.  

Konkurencji nie wytrzymali wcześniej inni weterani rynku telewizorów – w Europie i USA wycofali się z niego Philips, Panasonic i Sharp. Sony wydzieliło nierentowny biznes w osobną spółkę, ale zapewnia, że nie ma zamiaru go sprzedawać.