Przeprowadzka powinna potrwać do sierpnia br. W IV kw. br. spółka będzie gotowa do wysyłki towarów tylko z nowego centrum logistycznego. W okresie przejściowym nadal będzie działał „stary” magazyn AB we Wrocławiu, co ma zapewnić płynność dostaw. Potem dystrybutor zamierza sprzedać ten obiekt, ale raczej nie nastąpi to w tym roku kalendarzowym. Zarząd firmy nie podjął się oszacowania kwoty sprzedaży. Jednorazowe koszty związane z przeprowadzką oceniono na kilka mln zł. Do końca I kw. br. wydatki na inwestycję w Magnicach wyniosły bez mała 70 mln zł, co zwiększyło dług netto spółki w porównaniu z analogicznym okresem 2014 r. z 221,9 mln zł do 277,2 mln zł. Według danych przedstawionych przez AB, na koniec marca br. dług netto oczyszczony z wydatków na magazyn w Magnicach był jednak mniejszy (207,3 mln zł) niż rok wcześniej (210,3 mln zł).

Nowe centrum logistyczne AB będzie miało znacznie większą wydajność niż obecnie – liczba SKU wyniesie 187 tys. (teraz ok. 95 tys.), a maksymalna ilość paczek, jakie można wyekspediować dziennie – 120 tys. (4 razy więcej niż w starym obiekcie). Powierzchnia centrum dystrybucyjnego wynosi 27 tys. m kw., tj. 2,5-krotnie więcej od magazynu we Wrocławiu.

Obiekt ma obsłużyć m.in. rosnący rynek e-commerce (głównie produkty z branży IT). Pomoże AB nadal rozwijać coraz popularniejsze usługi dropshippingu dla sklepów internetowych (polegają na tym, że reseller przyjmuje zamówienia od klientów, a dystrybutor zajmuje się wysyłką towaru). W IV kw. 2014 r. zamówienia na usługę dropshippingu wzrosły w AB o 25 proc. rok do roku. Ma także obsługiwać rosnącą sprzedaż w Czechach (w I kw. wzrost sprzedaży spółki zależnej ATC wyniósł 36,6 proc. rok do roku).