Szwajcarski koncern jest obecny na kilkunastu europejskich rynkach i w kilku przypadkach jest lokalnym liderem. W jego ofercie znajduje się kilkanaście tysięcy produktów ponad 300 różnych marek (m.in. Acer, Apple, Cisco, HP, IBM, Microsoft, Samsung, Toshiba, VMware). Interesy koncernu na polskim rynku reprezentuje spółka ALSO Polska.

– Znakomite położenie geograficzne Polski sprawia, że tutejszy oddział to świetna platforma do działania w całym regionie, który rozwija się dynamicznie i jest bardzo obiecujący. Jesteśmy przekonani, że rynki w tej części Europy mają ogromny potencjał wzrostu – mówi Gustavo Möller-Hergt, CEO ALSO Group (na zdj.).

To druga próba rozwoju biznesu w Polsce po tym, jak ALSO zdecydowało o wycofaniu z naszego rynku (w 2008 r., po pięciu latach działalności) zależnego od siebie dystrybutora GNT Polska. GNT utrzymywało się głównie z dystrybucji produktów HP, które ALSO również ma w swojej ofercie (także PC Factory od 2010 r. jest dystrybutorem HP).

W 2014 roku finansowym globalne przychody ALSO Group wzrosły o 10,8 proc. do poziomu 7,2 mld euro. Zysk netto również się zwiększył (o 21,6 proc.) do kwoty 60,9 mln euro. W tym czasie sprzedaż w regionie Central Europe skoczyła o 12,5 proc. (5 mld euro), zaś w północnej i wschodniej części naszego kontynentu wzrost wyniósł 3,8 proc., co pozwoliło na uzyskanie przychodów w wysokości 1,6 mld euro.